کد خبر: ۱۷۸۴۹۵
۰:۱ - ۱۴۰۰/۸/۲۷

سهم ۷ درصدی شستا در منابع تأمین اجتماعی و عرضه اولیه ۶۰ زیرمجموعه در بورس
مدیرعامل سازمان اعلام کرد:

سهم ۷ درصدی شستا در منابع تأمین اجتماعی و عرضه اولیه ۶۰ زیرمجموعه در بورس

مدیرعامل تأمین اجتماعی از تامین ۶ تا ۷ درصد منابع از شستا و ورود ۶۰ شرکت تابعه این مجموعه به بازار سرمایه طی سال جاری و آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، هاشم موسوی درخصوص برنامه‌ عرضه اولیه شرکت‌های زیرمجموعه سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی به فارس گفت: در حال حاضر شستا در بورس حضور دارد و 10 درصد سهام آن به صورت شناور ارائه شده و طبق فرایندها واگذاری شرکت‌های زیرمجموعه شستا هم در دستور کار است. کالاهای مهم تولیدی هم در زیرمجموعه های شستا مانند سیمان، فولاد و محصولات پتروشیمی در بورس کالا عرضه می‌شود.

وی افزود: در زیر مجموعه شستا 160 شرکت وجود دارد که سهام مدیریتی در این شرکت‌ها دارد. البته به لحاظ ارزش شرکت‌ها 90 درصد زیرمجموعه ها بورسی شدند و 10 درصد باقیمانده از کل دارایی های این مجموعه شامل 60 شرکت‌ کوچک است طی سال جاری و آینده وارد بازار سرمایه می شود.

موسوی درخصوص اینکه شستا چه میزان از منابع تأمین اجتماعی را تأمین می‌کند، توضیح داد:‌ شستا سال گذشته از محل سود نقدی سهام شرکت‌های تابعه 17 هزار میلیارد تومان منابع برای تأمین اجتماعی فراهم کرد که 6 تا 7 درصد کل منابع درآمدی این سازمان را شامل می‌شود. افزایش سرمایه‌گذاری و تأکید بیشتر بر توسعه زیرساخت‌‌ها برای افزایش سهم از شستا به 14 درصد برای سال آینده در دستور کار است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ