کد خبر: ۱۷۸۸۰۹
۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۹/۶

هشدار صندوق بین‌المللی پول موجب افت بیت‌کوین شد/ تصمیم جدید بورس آمریکا

هشدار صندوق بین‌المللی پول موجب افت بیت‌کوین شد/ تصمیم جدید بورس آمریکا

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد: استفاده از ارزهای مجازی از جمله بیت‌کوین ممکن است امنیت اقتصادی مصرف‌کنند را به خطر بیاندازد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، صندوق بین‌المللی پول در مورد استفاده از ارزهای مجازی از جمله بیت‌کوین و اقدام اخیر السالوادور در قانونی کردن بیت‌کوین و آماده شدن برای راه‏‌اندازی یک شهر بیت‌کوین، هشدار داد.

بر اساس این گزارش ، بیت‌کوین با توجه به بی‏‌ثباتی زیاد قیمت ، استفاده از آن به عنوان یک ارز قانونی خطرات قابل‏‌توجهی برای امنیت مصرف‏‌ کنندگان و یک پارچگی و ثبات مالی دارد و تهدیدی قابل‏‌توجه برای مصرف‏‌کنندگان بوده و باید قوانین بیشتری برای حفاظت از مصرف‏‌کنندگان و مقابله با پول‏‌شویی و تروریسم مالی تصویب شود .

این هشدار موجب شد تا قیمت معروف ترین رمز ارز دنیا از 57 هزار دلار اواخر هفته قبل به 54.4 هزار دلار در روز جاری کاهش یابد.

از سوی دیگر طبق تصمیم جدید کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا برای ایجاد چارچوب‌های جدید گزارش دهی صرافی‌های ارزهای دیجیتالی ، قرار است یک صرافی بزرگ آمریکا از سال آینده دسترسی کاربران به بسیاری از ارزهای دیجیتالی از جمله کاردانو را لغو کند.

از زمان صدور دستورالعمل جدید کارگروه ویژه اقدام مالی برای سختگیری بیشتر روی تراکنش‌های مرتبط با رمزارزها با هدف جلوگیری از پولشویی ، سخت گیری دولت ها نیز بیشتر شده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ