کد خبر: ۱۸۰۷۵۸
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷

پیش بینی کارشناس اقتصادی از تداوم رکود بازار مسکن در سال آینده

پیش بینی کارشناس اقتصادی از تداوم رکود بازار مسکن در سال آینده

کارشناس اقتصادی از تداوم رکود بازار مسکن در سال آینده خبر داد و گفت: تا وقتی در بخش‌ ارزی و تورم اتفاق مثبتی روی ندهد ، نمی توان منتظر بهبود شرایط بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، هادی حق‌شناس درباره وضعیت بازار مسکن در سال آینده به تسنیم گفت: میانگین قیمت هر مترمربع مسکن در تهران به حدود 33 میلیون تومان رسیده و توان خرید مردم به شدت کاهش یافته است.

وی افزود: به‌ عنوان مثال یک واحد مسکونی 70 متری ، 2.3 میلیارد تومان قیمت دارد. تامین این مبلغ از عهده شهروندان تهرانی که اکثر کارمند، کارگر و دارای شغل معمولی هستند، خارج است.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد : با توجه به این مسئله و تا وقتی شرایط به حالت عادی برنگردد این روند ادامه دارد و سال آینده هم بازار مسکن همچنان در رکود به سر خواهد برد.

حق شناس با اشاره به کسری 300 هزار میلیارد تومانی لایحه بودجه سال آینده گفت : ارقام بودجه در حالی اضافه شده که در مقابل درآمدهای ناشی از فروش نفت، مالیات و... تغییرات اساسی نداشته اند.

وی افزود: تورم بالا باعث شده در اقتصاد کسب و کار آنچنانی نباشد. صادرات و واردات هم شرایط نامطلوبی دارد . در واقع متغیرهای کلان اقتصاد تغییر نکرده و زمانی می توان شاهد اتفاق مثبت در بخش‌های واقعی اقتصاد از جمله مسکن، تولید و ... بود که در بخش‌های غیر واقعی پولی و ارزی اتفاقات مثبتی روی دهد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ