کد خبر: ۱۸۱۰۸۶
۱۰:۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۵

عرضه اولیه ۱۰ تا ۲۰ درصد سهام سرخابی ها با افزایش سرمایه از محل صرف سهام
رئیس‌ سازمان خصوصی‌سازی خبر داد:

عرضه اولیه ۱۰ تا ۲۰ درصد سهام سرخابی ها با افزایش سرمایه از محل صرف سهام

رئیس‌ سازمان خصوصی‌سازی از عرضه اولیه ۱۰ تا ۲۰ درصد سهام سرخابی‌ها با افزایش سرمایه از محل صرف سهام و تا پایان بهمن خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسین قربانزاده از عرضه اولیه سهام باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال با افزایش سرمایه از طریق صرف سهام خبر داد و گفت: پولی که مردم برای هر سهم می‌دهند به باشگاه‌ها می‌رسد. روند این واگذاری نیازمند تشکیل مجمع است تا در صورت‌جلسه تصویب و ارزش‌ گذاری دو باشگاه در هیات واگذاری انجام شود.

وی افزود: این روند با درج نماد در بازار پایه فرابورس، امکان خرید سهام دو باشگاه را برای مردم فراهم می‌کند.  10 تا 20 درصد سهام سرخابی‌ها از طریق مشارکت در سرمایه در نهایت تا پایان بهمن عرضه اولیه می‌شود و البته ترکیب سهامداری دو باشگاه در حال بررسی است. وزارت ورزش، دو باشگاه و وزارت اقتصاد در تعاملی مشترک این اتفاق را صورت خواهند داد تا بهترین ترکیب سهامداری شکل بگیرد.

این مقام مسئول درباره بقیه ترکیب سهامداری توضیح داد: باید سهامداران بزرگ و عمده‌ای مانند شرکت‌های بورسی مشارکت کنند تا یک یا دو سبد از سهام باشگاه را در اختیار گیرند و کنار آنها هم دیگر افراد همچون پیشکسوتان و بازیکنان و کارکنان وزارت هم امکان مشارکت در مالکیت سرخابی‌ها را خواهند داشت.

قربانزاده درخصو جزئیات جلسه با کارشناسان رسمی دادگستری گفت: کارشناسان برای قیمت‌گذاری نشان تجاری یا برند و دارایی‌های دو باشگاه حضور داشتند که پس از ارزش‌گذاری دارایی‌های فیزیکی سرخابی‌ها بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی‌شده، معلوم شد اسناد و مدارکی که جهت حسابرسی نیاز داشتند در اختیار قرار نگرفته است.

وی ادامه داد: البته در خصوص ارزش‌گذاری نشان تجاری یا برند دو باشگاه هنوز میان مسئولان دو تیم اختلاف نظر وجود دارد. اما احتمالاً تا پایان هفته آینده ارزش‌گذاری نهایی خواهد شد و به هیات واگذاری خواهد رفت و بعد از درج نماد برای عرضه اولیه به سازمان بورس معرفی خواهند شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ