کد خبر: ۱۸۱۱۵۴
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۶

شرط جدید پیش فروش جدید خودروسازان : دریافت تاییدیه سازمان ملی استاندارد

شرط جدید پیش فروش جدید خودروسازان : دریافت تاییدیه سازمان ملی استاندارد

رئیس سازمان ملی استاندارد ، پیش فروش جدید خودروسازان را مشروط به اخذ تاییدیه از این نهاد اعلام کرد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی اسلام‌ پناه با اشاره به اینکه پیش فروش جدید خودروسازان مشروط به تاییدیه سازمان ملی استاندارد شده، اعلام کرد : 10 روز پیش قرار بود کیفیت خودرو‌های داخلی اصلاح شود. بر این اساس 15 تکلیف قانونی جدید تعریف شد که هر کدام در عملکرد، ایمنی و کیفیت خودرو‌های داخلی مؤثر بوده و به امضای خودروسازان و مسئولین وزارت صنعت رسیده است.

وی افزود: خودرو سازان مکلف شدند هر خودرویی که بیش از دو ماه در انبار‌ و یا پارکینگ‌ها مانده باشد ، مجدد مورد بازرسی قرار دهند و تمام قطعات لاستیکی، پلیمری، شن زدگی، فرو رفتگی و یا آسیب‌های عوامل طبیعی قبل از تحویل به مصرف‌کننده را ترمیم کنند و جهت اخذ تأییدیه‌های تطابق و نوع گواهی‌ بلافاصله سازمان ملی استاندارد را در جریان تغییرات قرار دهند که مسئولیت این کار به عهده مدیر عامل خودرو سازی است.

این مقام مسئول ادامه داد: از سایر بند‌های این تکالیف جدید بحث حصول اطمینان از استمرار نظام کیفیت بود که الزامات آن به عهده خودروسازان است و  باید در قبال مصرف‌کننده پاسخگو باشند. به طوری که مصرف‌کننده می‌تواند طلبکار تعهدات نظام کیفیت خودرو باشد.

اسلام پناه گفت: بعد از این باید کیفیت مواد اولیه مصرفی، مواد حد واسط و محصولات نهایی مطابق با نظام استاندارد باشد و کنترل فرآیند توسط خودروسازان انجام شود. به طوری که تمام مسئولیت‌های کیفری و حقوقی تخطی از مقررات به عهده خودروساز است.

وی افزود: خودروسازان مکلف شدند قبل از هر نوع پیش فروش در خصوص کیفیت و مجوز انطباق تولید تأییدیه‌های لازم را از سازمان ملی استاندارد اخذ کنند و چنانچه قبل از اخذ مجوز ، تبلیغاتی برای پیش فروش انجام دهند حتماً تعلیق خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ