کد خبر: ۱۸۱۲۰۰
۰:۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۹

اقرار شهروند انگلیسی - ایرانی به نقض تحریم های آمرکیا با با همراهی چند فرد
وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد:

اقرار شهروند انگلیسی - ایرانی به نقض تحریم های آمرکیا با با همراهی چند فرد

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد: طبق اقرار یک شهروند انگلیسی - ایرانی با همراهی چند فرد دیگر تحریم‌های ایران را نقض کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، وزارت دادگستری آمریکا با صدور بیانیه ایی اعلام کرد: یک شهروند انگلیسی - ایرانی به نام صابر فقیه ۴۶ ساله در دادگاهی در واشنگتن اقرار کرد با همراهی چند فرد دیگر تحریم‌های آمریکا علیه ایران را نقض کرده و اقدام به قاچاق، تقلب از طریق ارتباطات الکتریکی و جرایم مرتبط ناشی از همین طرح متهم است.

این شهروند ایرانی و فردی به نام جلال روح‌الله‌نژاد خود را نمایندگان رایان رشد افزار و مرتبط با سپاه پاسداران، معرفی کرده‌اند. فقیه در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ ، فناوری‌های قابل استفاده در پهپاد را به ایران ارسال کرده است.

روح‌الله‌نژاد هم قبلا" در مارس 2020 به اتهام تامین کالا از طریق یک فرد تحریم شده به اقدام علیه امنیت ملی و منافع سیاست آمریکا در فهرست تحریم‌های وزارت بازرگانی آمریکا قرار گرفته بود.

وی پیش از محاکمه گفته بود: علیرضا تقوی ۴۶ ساله از ایران ، بادر فقیه ۴۱ ساله از کانادا و الطاف فقیه ۷۰ ساله از امارات هم‌دست بود.

در کیفرخواست فدرال مطرح شده، چهار نفر دیگر به مشارکت در این طرح ادعایی متهم شده‌‌اند.

براساس این ادعا، صابر فقیه و بدر فقیه تلاش داشتند دو سامانه ضد پهپاد به ارزش یک میلیون دلار را به نمایندگی از علیرضا تقوی خریداری کنند .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ