کد خبر: ۱۸۹۶۴۲
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۳/۷

بورس کالا با میزبانی از محصولات به صنعت خودرو کمک خواهد کرد

بورس کالا با میزبانی از محصولات به صنعت خودرو کمک خواهد کرد

کارشناس صنعت خودرو گفت: عرضه خودرو در بورس کالا همان چیزی است که چند سال پیش باید اجرا می‌شد و بورس کالا به کمک صنعت خودرو خواهد آمد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا نجفی‌منش با بیان اینکه بورس کالا به کمک صنعت خودرو آمد گفت: اختلاف قیمت کارخانه و بازار آزاد باعث شده افرادی وارد این بازار شوند که نیازی به خودرو ندارند و تنها به دلیل رانت ایجاد شده و کسب سود ورود کرده‌اند. عرضه خودرو در بورس کالا باید چند سال پیش اجرا می‌شد.

وی افزود: واقعی سازی قیمت خودرو از اواخر دولت یازدهم در جریان بود اما محمد رضا نعمت‌زاده، حسین شریعتمداری، رضا رحمانی، حسین مدرس خیابانی، جعفر سرقینی، علیرضا رزم حسینی وزیران و سرپرستان وزارت صنعت بودند اما حاضر نشدند قانون را اجرا کنند تا خودرو با نرخ حاشیه بازار به فروش برسد. عدم مخالفت آنها با اجرای این قانون بهره‌مندی برخی افراد در لاتاری خودروسازی بود.

نجفی منش ادامه داد: عرضه خودرو در بورس کالا باعث می‌شود قیمت خودرو در بازار کاهش یابد و تقاضای کاذب از بازار حذف و تنها افرادی وارد این حوزه می‌شوند که نیاز به خودرو دارند. خودروسازان دولتی هستند اما باید توجه داشت قطعه سازها اغلب خصوصی هستند و خودروسازان دولتی نیز نمی‌توانند کالا را با قیمت تمام شده بفروشند. تعرفه واردات خودرو هم در جیب خودروسازان نمی‌رود و منبع درآمدی برای دولت است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام



 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ