کد خبر: ۱۹۱۸۱۱
۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۴/۱۳

طوفان، باران سیل آسا و رانش زمین منجر به تخلیه سیدنی شد

طوفان، باران سیل آسا و رانش زمین منجر به تخلیه سیدنی شد

به دنبال وقوع طوفان، بارش‌های سیل آسا، رانش زمین و در معرض خطر قرار گرفتن جان مردم سیدنی استرالیا، دستور تخلیه این شهر صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از سی ان ان، مقامات شهر سیدنی استرالیا به هزاران نفر در بخش جنوب غربی این شهر که در معرض وزش بادهای ویرانگر و بارش‌های سیل آسا همراه با احتمال جاری شدن سیل قرار دارند، دستور تخلیه دادند.

براساس این گزارش، طبق گزارش هواشناسی بارندگی شدید، جاری شدن سیل و رانش زمین در سواحل شرقی از منطقه نیوکاسل تا خلیج بیتمن در استان نیوساوث ولز انتظار می‌رود تا دو روز آینده به طول انجامد. به گفته وزیر خدمات فوریت‌های اضطراری نیوساوث ولز، ساکنان این مناطق از چند جهت با وضعیت خطرناکی همچون جاری شدن ناگهانی سیل، طغیان رودخانه و رانش سواحل مواجه‌ هستند و این یک وضعیت اضطراری و تهدید جانی برای ساکنان این مناطق است.

میزان بارندگی در این بخش از استرالیا در برخی نقاط به ۲۰۰ تا ۳۵۰ میلیمتر رسیده و موجب خسارت‌هایی شد و از روز شنبه تاکنون ۲۹ نفر از سیل نجات داده شده و دولت استرالیا نیروهای ارتش به همراه دو فروند بالگرد برای کمک به ساکنان این مناطق اعزام کرد.

بارندگی‌ها همانند مارس ۲۰۲۱ موجب سر ریز شدن سد اصلی سیدنی در شنبه‌ شب شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ