کد خبر: ۱۹۲۹۹۷
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۵/۱۹

مدیرعامل دروغی شرکت پتروشیمی و کلاهبردار ۹.۲ هزار میلیاردی دستگیر شد

مدیرعامل دروغی شرکت پتروشیمی و کلاهبردار ۹.۲ هزار میلیاردی دستگیر شد

مدیرعامل دروغی شرکت پتروشیمی که به همراه ۶ همدست از طریق معامله املاک و ارز دیجیتال، اقدام به کلاهبرداری ۹.۲ هزار میلیارد تومانی کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا فراجا اعلام کرد: طبق رصدهای فضای مجازی و اخبار واصله، شخصی ناشناس اقدام به خرید و فروش کلان املاک و زمین های شهری با ارز دیجیتال در چند استان از جمله زنجان می کرد که در یک مورد ۷۷ ملک تجاری و مسکونی به ارزش ۱۳۱ میلیون دلار معادل ۴.۵ هزار میلیارد تومان معامله شد.

در تحقیقات از فروشنده املاک مشخص شد وی با شخصی اهل و ساکن تهران، ثمن معامله را از طریق بازکردن حساب خارجی و انتقال ارز دلار به کیف پول دیجیتال پرداخت شده و در بررسی فنی کیف پول مشخص شد ارزهای نمایش داده شده در داخل کیف پول صوری، حباب و فاقد ارزش بوده و قابلیت تبدیل به ارزهای دیگری را نداشته و فقط امکان جابه جایی داخلی بین کیف پول های همان اپلیکیشن وجود دارد.

متهم با نمایش عددی مبلغ به دلار و با توجه به عدم آشنایی فروشنده با ارزهای دیجیتال و مفاد مبایعه نامه که در آنها قید شده بود عین ثمن معامله نقدا پرداخت شده با اخذ وکالت از فروشنده و تعیین موعد ۳ ماهه نقد شدن ارزهای دیجیتال صوری، امکان هرگونه معاملات بعدی را به صورت کاملا قانونی فراهم کرده بود.

از طرفی خریدار با ادعای مدرک دکترا و معرفی به عنوان مدیرعامل، رئیس و عضو هیئت مدیره چند شرکت پتروشیمی با انجام معاملات کلان مالی بین المللی و صادرات نفت و محصولات پتروشیمی به خارج، اعتماد فروشنده را جلب کرد. در ادامه رسیدگی به این پرونده ۶ نفر متهم اصلی که را در خرید و فروش املاک کمک کرده بودند، دستگیر و با حکم مقام قضائی با صدور قرار میلیاردی روانه زندان شدند.

با بررسی سایر معاملات و کلاهبرداری های متهم مشخص شد وی با همین شیوه و شگرد اقدام به معامله با ۳ شخص دیگر در استان های زنجان به ارزش ۲.۵ هزار میلیارد تومان، همدان به ۱۷۰ میلیارد تومان و البرز بیش از دو هزار تومان کرده است. بنابراین ارزش کل معاملات متهم به این روش ۹.۲ هزار میلیارد تومان است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ