کد خبر: ۱۹۳۰۶۱
۰:۰ - ۱۴۰۱/۵/۲۳

مجوز فعالیت نخستین صندوق چند کالایی صادر شد/ استثنا فعالیت در طلا و سکه
مدیر بازار مشتقه بورس کالا:

مجوز فعالیت نخستین صندوق چند کالایی صادر شد/ استثنا فعالیت در طلا و سکه

مدیر بازار مشتقه و صندوق های کالایی بورس کالا از صدور مجوز فعالیت نخستین صندوق چند کالایی بازار سرمایه برای صندوق سرمایه‌گذاری طلای سرخ نوویرا از سوی سازمان بورس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رحمان آراسته از صدور مجوز فعالیت نخستین صندوق چند کالایی بازار سرمایه برای صندوق سرمایه‌گذاری طلای سرخ نوویرا از سوی سازمان بورس خبر داد و گفت: با ابلاغ اخیر بخشنامه معافیت مالیاتی گواهی سپرده کالایی براساس قانون بودجه از سوی رییس سازمان مالیاتی، بورس کالا برنامه‌ریزی و اقدام برای توسعه سبد دارایی‎های معاملات گواهی سپرده کالایی را آغاز کرده و به زودی شاهد ورود دارایی های جدید از جمله شمش طلا، مس کاتد، آلومینیوم، قیر، محصول های پتروشیمی و محصول های صنعتی و معدنی در قالب گواهی سپرده کالایی و قراردادهای مشتقه در بورس کالا خواهیم بود.

وی افزود: با انتظار گسترده شدن دارایی ها در بازار گواهی سپرده کالایی، صندوق‌ کالایی طلای سرخ نوویرا با نماد "نهال" به منظور پوشش بهتر ریسک دارندگان واحدهای صندوق و تنوع دارایی‌های صندوق، درخواست تبدیل صندوق کالای کشاورزی به صندوق چند کالایی به سازمان بورس ارائه که با این درخواست موافقت شد و به زودی شاهد ورود صندوق های دیگر به این حوزه خواهیم بود.

این مدیر صندوق های کالایی ادامه داد: صندوق سرمایه‌گذاری نوویرا می تواند در انواع گواهی سپرده کالایی به استثنای طلا و سکه طلا فعالیت کند و دارندگان واحدها را با سرمایه‌گذاری در کالاهای متنوع منتفع کند. از طرف دیگر، نگرانی دارندگان واحدهای سرمایه‌گذاری نسبت به برخی محدودیت‌های فعالیت صندوق در حوزه کالاهای کشاورزی از جمله کوتاه بودن سررسید انبارها به دلیل فسادپذیری و افت کیفیت محصول ها نیز با امکان متنوع‌سازی سرمایه‌گذاری که ایجاد شده، رفع می شود.

به گفته آراسته، امکان سرمایه‌گذاری در مجموعه‌ای از کالاهای مختلف به واسطه شرایط تورمی می‌تواند به عنوان ابزاری جهت پوشش ریسک تورم مورد توجه فعالان بازار سرمایه قرار گیرد. همچنین در آینده نزدیک با گسترش بازار و معرفی گواهی سپرده کالایی برای دارایی‌های جدید، قراردادهای آتی و اختیار معاملات جدید نیز بر مبنای این دارایی‌ها راه‌اندازی و به تبع آن صندوق‌های کالایی و چندکالایی جدیدی به سبد ابزارهای مالی و مشتقه بورس کالا اضافه می شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ