کد خبر: ۱۹۳۱۲۹
۰:۰ - ۱۴۰۱/۵/۲۵

حذف قرعه‌کشی و محدودیت‌ فروش همه محصولات سایپا از شهریور
مدیرعامل شرکت خبر داد:

حذف قرعه‌کشی و محدودیت‌ فروش همه محصولات سایپا از شهریور

مدیرعامل سایپا از خروج همه محصولات از فرآیند قرعه‌کشی و حذف محدودیت‌ها از ابتدای شهریور و عرضه دو موتور جدید تا پایان سال خبر داد و گفت: در حال حاضر شرکت هیچ خودروی ناقصی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد علی تیموری با اشاره به وجود ۸۰ هزار خودروی ناقص در پارکینگ‌ها در بهمن سال گذشته در برنامه تلویزیونی اعلام کرد: با برنامه‌ریزی‌ طی هفت ماه اخیر، اکنون یک خودروی ناقص هم در سایپا وجود ندارد.  تولید روزانه به ۲۰۰۰ دستگاه رسیده و تمامی محصولات داخلی هستند و مونتاژ کاری وجود ندارد. 

از شهریور همه محصولات از گردونه قرعه‌کشی خارج می‌شوند

به دنبال افزایش تولید، فروش محصولات از فرآیند قرعه‌کشی خارج و از ابتدای ماه آینده تمام محدودیت‌های ثبت‌نامی خودرو برای محصولات سایپا برداشته خواهد شد.

تولید شاهین هیبریدی تا سال آینده

با دانشگاه نوشیروانی بابل تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده تا با همکاری در سال آینده خودروی شاهین هیبریدی تولید و عرضه شود.

عرضه دو موتور جدید سایپا تا پایان سال

در سال جاری دو موتور جدید عرضه خواهیم کرد. مورد اول موتور M۱۵ پلاس است که در مرحله آزمایش و کالیبره شدن است. با این موتور، مصرف سوخت محصولات یک لیتر در ۱۰۰ کیلومتر پیمایش، کاهش پیدا خواهد کرد. موتور دوم نیز M۱۶ است که خط تولید آن بهمن ماه راه اندازی می شود و ظرفیت تولید از ۱۷۰۰ به ۲۵۰۰ موتور در روز می‌رسد.

برای تولید خودروی اقتصادی باید تیراژ تولید بالا باشد. وزارت صنعت پلتفرمی مشترک مطرح کرده تا میزان تولید خودرو بیشتر شود. مراکز تحقیق و توسعه، یک خودرو را در یک پلتفرم طراحی می کند اما ظاهر خودروها تفاوت دارد و این موضوع باعث کاهش قیمت تمام شده و افزایش کیفیت خواهد شد. متاسفانه هیچ خودرویی برای قشر متوسط به پایین، وارد نشده در حالی که واردات هیچ خللی برای تولید داخلی نخواهد داشت.

جبران خسارت قطع همکاری شرکای خارجی برای بازگشت به ایران

دولت فرش قرمز برای هیچ خودروسازی پهن نمی‌کند. همکاری شرکای خارجی در دولت گذشته زیان بسیاری به خودروسازی وارد کرد. بطور مثال سهام شرکت رنو پارس ۵۱ درصد مربوط به رنو و ۴۹ درصد متعلق به سایپا بود و در زمان قطع همکاری، سایپا به تنهایی مجبور شد با چندین هزار مشتری هماهنگی ایجاد و خودروهای جایگزین را تامین کند. لذا شرکای خارجی برای ورود مجدد به بازار خودرو باید هزینه‌های قبلی را پرداخت کنند.

سال گذشته ۴۳.۲ هزار خودرو معوق وجود داشت که در خرداد ماه به صفر رسید. اما سازمان استاندارد تولید تیبا را به دلیل عیوب پرتکرار متوقف کرد. بر همین اساس طی دو ماه ۲۰ هزار خودروی معوق ایجاد شد که با رفع عیوب و رعایت استانداردهای لازم در حال تحویل است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ