کد خبر: ۱۹۶۵۷۴
۹:۲ - ۱۴۰۱/۸/۱۱

ادعای تصمیم ایران به ارسال۱۰۰۰ موشک بالستیک و پهپاد به روسیه !

ادعای تصمیم ایران به ارسال۱۰۰۰ موشک بالستیک و پهپاد به روسیه !

طبق ادعای جدید، ایران درحال آمادگی ارسال حدود ۱۰۰۰ سلاح از جمله موشک های بالستیک و هوا پیماهای بدون سرنشین به روسیه و استفاده در جنگ با اوکراین است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از سی ان ان، چند مقام یک کشور غربی که برنامه تسلیحاتی ایران را از نزدیک رصد می‌کند اعلام کردند: ایران در حال آماده شدن برای ارسال حدود ۱۰۰۰ عدد سلاح از جمله موشک های بالستیک کوتاه برد زمین به سطح و هواپیماهای بدون سرنشین به روسیه برای استفاده در جنگ علیه اوکراین است.

بر اساس این گزارش، زمان دقیق ارسال محموله به روسیه مشخص نیست اما قطعا قبل از پایان سال میلادی تحویل داده خواهد شد. این محموله به دقت رصد می شود. زیرا این اولین نمونه از ارسال موشک های هدایت شونده دقیق ایران به روسیه است که می تواند کرملین را در میدان نبرد به نحو قابل توجهی تقویت کند.

آخرین محموله ارسال تسلیحات از ایران به روسیه شامل حدود ۴۵۰ هواپیمای بدون سرنشین بود که روس ها قبلاً از آنها در اوکراین استفاده کرده اند. طبق اعلام مقامات اوکراینی، هفته گذشته بیش از ۳۰۰ پهپاد ایرانی سرنگون شده اند.

دبیر مطبوعاتی پنتاگون هم اعلام کرد: آمریکا نگران است که روسیه شاید به جنگ افزارهای پیشرفته بیشتری از ایران مانند موشک های زمین به زمین دست یافته و در جنگ اوکراین به کار بندد. پیش بینی می شود مسکو به دنبال تعداد بیشتری از پهپادهای ایرانی باشد.

در این میان روزنامه کیهان اعلام کرد: آتش زیاده‌خواهی در گسترش مرزهای ناتو نزدیک به یک سال است که دامن اوکراین را گرفته و سیل تسلیحات از ٢۶ کشور با ارزش بیش از ٨ میلیارد دلار به سوی اوکراین نیز روان است اما با نادیده گرفتن همه این آتش افروزی‌ها یک پهپاد نقطه زن ٢٠ هزار دلاری را بهانه‌ای قرار داده‌اند تا ایران را یکی از طرفین جنگ در اوکراین معرفی کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ