کد خبر: ۱۹۸۴۲۹
۹:۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۷

پیش بینی اسرائیل از چرخش قابل توجه در مذاکرات / شرط درگیری نظامی با ایران

پیش بینی اسرائیل از چرخش قابل توجه در مذاکرات / شرط درگیری نظامی با ایران

طبق پیش بینی اسرائیل و بر اساس مواضع مقامات دولت آمریکا، دشوار، چرخشی قابل توجه در مذاکرات هسته‌ای رخ خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از هاآرتص، مقام‌های اسرائیلی مدعی شدند جو بایدن همچنان به دنبال دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران بوده و در این مسیر از حمایت نهاد‌های دفاعی برخوردار شده است.

براساس این گزارش، آمریکا درک می‌کند برای نظام سیاسی ایران دشوار است که بتواند بدون بهبود وضعیت اقتصادی در داخل از دامنه اعتراضات داخلی بکاهد و در نتیجه، توافق هسته‌ای ممکن است به نفع ایران باشد. بنابراین به نظر می‌رسد علیرغم شرایط دشوار، چند ماه آینده چرخشی قابل توجه در مذاکرات هسته‌ای رخ خواهد داد.

هنگام دولت تحت رهبری لاپید بنت، مقام‌های اسرائیل برای ارزیابی آمادگی اسرائیل با هدف درگیری نظامی با ایران را آغاز کرده بودند و به گفته یک مقام آگاه، اوضاع تا حدی پیش رفته بود که تهیه طرح‌های عملیاتی جدید، تهیه بودجه برای خرید تسلیحات و تهیه تجهیزات ویژه مورد نیاز به منظور چنین عملیاتی در دستور کار قرار گرفت و بودجه هنگفت میلیارد دلاری در نظر گرفته شد.

با این وجود طبق گفته دیگر مقام اسرائیلی، بدون حمایت و همکاری آمریکا هیچ ظرفیت عملی‌ برای حمله موثر علیه ایران نیست و هر کس خلاف این را بیان کند عمدا در حال دروغ گفتن است.

مقام‌های اسرائیلی‌ که در گفت و گو‌های محرمانه درباره ایران حضور داشتند اعلام کردند: اسرائیل باید جبهه بین المللی را علیه نظام سیاسی ایران تشکیل داده و حفظ کند.اجماع نظر بر این بود هرگونه حمله نظامی علیه ایران مستلزم پیشبرد سیاست تغییر رژیم است. بنابراین حمله به اهداف نظامی بدون هدف قرار دادن مقام‌های ارشد ایرانی که پشت طرح‌های تهدیدآمیز علیه اسرائیل و سایر کشور‌های منطقه قرار دارند کافی نخواهد بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ