کد خبر: ۲۰۸۶۹۲
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۱/۱۹

شاخص قله ۲.۲ میلیونی را فتح کرد/ فقط ۸ سهم منفی/ ثبت رکورد جدید
با جهش ۶۴.۹ هزار واحدی:

شاخص قله ۲.۲ میلیونی را فتح کرد/ فقط ۸ سهم منفی/ ثبت رکورد جدید

شاخص بورس با جهش ۶۴.۹ هزار واحدی و فقط ۸ سهم منفی، قله ۲.۲ میلیون واحدی را فتح کرد و رکورد ارزش معاملات خرد هم پس از گذشت دو سال و دو ماه شکست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اولین روز کاری بازار سهام در هفته جاری با گرایش مثبت و رشد بیش از 4 هزار واحدی شاخص آغاز به کار کرد به طوری که در نهایت نماگر بازار با جهش 64 هزار و 923 واحدی و ورود به کانال دو میلیون و 202 هزار تایی به معاملات روزانه پایان داد. با این همه زیان 20 تا 50 درصدی سهامداران و کاهش حدود 55 درصدی ارزش روز دلار شرکت های بورسی نسبت به مرداد 99 همچنان پابر جا است!

بر اساس این گزارش، شاخص با اثر مثبت 2 تا 5 هزار واحدی شرکت هایی چون هلدینگ تاپیکو، توسعه معادن و فلزات، پتروشیمی پارس، سرمایه گذاری امید، شستا، ملی مس و فولاد مبارکه ، قله 2.2 میلیون واحدی را فتح کرد.

در این میان از بین 341 شرکت بورسی، فقط قیمت ۸ سهم منفی بودند که شامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، سیمان اصفهان ، ایران خودرو، سایپا، سرمایه گذاری آتیه دماوند، فولاد سپید کویرفراب کویر، صنايع‌ و خدمات‌ كشاورزي‌ و سایپا شیشه بودند.

همچنین ارزش کل معاملات امروز 78.7 هزار میلیارد تومان بود که از این رقم 17.9 هزار میلیارد تومان به معاملات خرد، حق تقدم و صندوق های قابل معامله سهامی تعلق داشت که از بهمن سال 99 بی سابقه بود.

واکنش شورای رقابت به دستور معاون اول رئیس جمهور درخصوص اصلاح افزایش قیمت محصولات خودروسازها ، عقب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ماندگی بازار سهام نسبت به بازارهای رقیب، انتظارات تورمی، ارزندگی و ارزانی بسیاری سهام، خوش بینی به آینده کوتاه مدت بازار و... را می توان از جمله دلایل رشد شاخص بورس و عبور از سطح 2.2 میلیون واحدی ذکر کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ