کد خبر: ۲۱۰۷۴۲
۰:۰ - ۱۴۰۲/۴/۴

رتبه دهم ایران در بین فولاد سازان برتر جهان با تولید ۱۳ میلیون تن حفظ شد
در پنج ماه سال ۲۰۲۳:

رتبه دهم ایران در بین فولاد سازان برتر جهان با تولید ۱۳ میلیون تن حفظ شد

طبق گزارش انجمن جهانی فولاد، تولید فولاد خام ایران در پنج ماه سال میلادی جاری با رشد ۲.۲ درصدی به ۱۳ میلیون تن رسید و جایگاه دهم حفظ شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، انجمن جهانی فولاد در جدیدترین گزارش اعلام کرد: ۶۳ کشور فولادساز جهان در ماه می و پنج ماه سال ۲۰۲۳ بالغ بر ۱۶۱.۶ و ۷۸۶ میلیون تن فولاد خام تولید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۵.۱ و ۱.۲ درصدی نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، ایران در پنج ماه سال ۲۰۲۳ و ماه می بالغ بر ۱۳ و ۳.۳ میلیون تن فولاد خام تولید کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲.۲ و ۸.۸ درصد افزایش یافت.

از ابتدای ژانویه تا پایان می۲۰۲۳، چین با تولید ۴۴۴.۶ میلیون تن و رشد۱.۶ درصدی نسبت به مدت مشابه قبل، بیشترین میزان تولید فولاد خام جهان را به خود اختصاص داد.

پس از آن، هند با تولید ۵۶.۴ میلیون تن فولاد خام (رشد۵.۷ درصدی)، ژاپن با تولید ۳۶.۵ میلیون تن (افت ۵.۳ درصدی)، آمریکا با تولید ۳۳.۱ میلیون تن (کاهش ۳.۴ درصدی) و روسیه با تولید ۳۲.۱ میلیون تن(کاهش ۱.۹درصدی) در رتبه های دوم تا پنجم جای گرفتند.

همچنین کره جنوبی با تولید ۲۸.۱ میلیون تن فولاد خام (افت ۰.۴ درصدی)، آلمان با ۱۵.۶ میلیون تن (افت ۴.۷ درصدی)، برزیل با ۱۳.۴ میلیون تن (افت ۸.۱ درصدی)،ترکیه (کاهش ۱۹.۱ درصدی) و ایران با تولید ۱۳ میلیون تن (رشد۲.۲ درصدی) در رتبه های ششم تا دهم جهان جای گرفتند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ