کد خبر: ۲۱۲۲۳۳
۱۳:۷ - ۱۴۰۲/۴/۲۰

تکذیب ادعای مدیرعامل بانک مبنی بر مالیات ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی از سود سپرده
سازمان امور مالیاتی اعلام کرد:

تکذیب ادعای مدیرعامل بانک مبنی بر مالیات ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی از سود سپرده

سازمان امور مالیاتی، ادعای یکی از مدیران عامل بانک ها مبنی بر دریافت مالیات ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی از سود سپرده بانکی را رد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی موحدی سخنگوی سازمان مالیات درباره لزوم رعایت عدالت در پرداخت مالیات در تلویزیون اعلام کرد: یکی از اتفاقات مثبت و برنامه های سازمان، وصول مالیات بر اساس داده ها بوده و قرار است رویه دریافت مالیات علی الراس، تغییر کند.

در بررسی مالیات ستانی از ۵۱۵ سلبریتی و بلاگر هم مشخص شد ۱۲۳ بلاگر دارای واریزی ۲.۳ هزار میلیارد تومانی بودند. در این میان کارمندان و کارگران به دلیل شفاف بودن درآمدها، کمترین فرار مالیاتی را دارند اما پزشکان هنوز بیشترین فرار مالیاتی را دارند که با راه اندازی سوت زنی و اعلام مردمی این گروه از پزشکان به عنوان افراد مارک دار شناسایی و  از تبصره ماده ۱۰۰ محروم شدند.

میانگین دریافت مالیات از اصناف در دو سال پیش ۱.۳ میلیون تومان برای کل سال بود که سال گذشته و جاری به ۲.۶ به ۵.۸ میلیون تومان رسید.

مالیات حدود ۵۰ درصد اصناف در سال جاری صفر بوده و مابقی کمتر از ۳۰ میلیون تومان است. میانگین مالیات نمایشگاه داران اتومبیل، پزشکان و طلا فروشان هم ۱۱، ۳۵ و ۱۱ میلیون است.

ادعای یکی از مدیران عامل بانک ها درباره دریافت ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی از سود سپرده های بانکی درست نیست و در صورت دریافت ارقامی، نیاز به درآمد نفت از بین می رفت. سود حساب اشخاص حقوقی، درآمد بانک نیست بلکه درامد شخص و مشمول مالیات است .

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ