کد خبر: ۲۱۲۳۷۱
۰:۰ - ۱۴۰۲/۴/۲۶

نگرانی آمریکا از افزایش آمار فروش نفت ایران / رتبه چهارم اوپک

نگرانی آمریکا از افزایش آمار فروش نفت ایران / رتبه چهارم اوپک

وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد: تولید نفت ایران طی نیمه نخست سال جاری میلادی ۲۴۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت و فاصله ایران با سومین تولیدکننده بزرگ اوپک به حداقل رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد: تولید روزانه نفت ایران با افزایش 10 درصدی طی نیمه نخست سال جاری میلادی افزایش 240 هزار بشکه ای داشته و به طور پیوسته روندی صعودی را طی کرده و از 2.55 در ژانویه به 2.6 در فوریه، 2.65 در مارس، 2.68 در آوریل، 2.75 در می و 2.78 میلیون بشکه در روز در ژوئن افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، متوسط تولید نفت ایران در سال میلادی گذشته 2.54 میلیون بشکه در روز گزارش شده بود و با این افزایش تولید توانسته با کنار زدن کویت در جایگاه چهارمین تولیدکننده بزرگ اوپک قرار گیرد و فاصله را با امارات به عنوان سومین تولیدکننده به حداقل برساند.

عربستان با تولید 10.05 میلیون بشکه ای بزرگترین تولید کننده اوپک در ماه ژوئن بوده و عراق با 4.25 میلیون بشکه در روز در رتبه دوم از این نظر قرار داشته است. کویت با تولید روزانه 2.55 میلیون بشکه در روز پایین تر از ایران در رتبه پنجم اوپک قرار گرفت.

روند صعودی تولید نفت ایران علی رغم خواست مقامات آمریکایی و با وجود حفظ تحریم ها علیه ایران محقق شده و یک گروه از سناتورهای جمهوریخواه با ابراز نگرانی از تداوم فروش نفت ایران به رغم تحریم‌های آمریکا از دولت جو بایدن خواستند کار بیشتری برای توقف صادرات انرژی ایران به ویژه به چین انجام دهد.

همجنین این 8 تن از سناتورهای آمریکایی در نامه‌ای به آنتونی بلینکن وزیر خارجه و جنت یلن وزیر خزانه داری از دولت آمریکا خواستند تحریم‌های بیشتری علیه اشخاص و نهادهای چینی که در تجارت نفت و پتروشیمی ایران دخیل هستند، اعمال کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ