کد خبر: ۲۱۳۴۲۸
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۶/۱

تاکید چندین باره وزیر نفت به عدم گرانی قیمت بنزین و مدیریت مصرف

تاکید چندین باره وزیر نفت به عدم گرانی قیمت بنزین و مدیریت مصرف

وزیر نفت با اشاره به پیشنهاد پرداخت اختلاف بین سهمیه آزاد و اعتباری تاکسی‌های اینترنتی، گفت: دولت هیچ تصمیمی برای افزایش نرخ بنزین ندارد و مصرف هم در حال مدیریت است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جواد اوجی در حاشیه جلسه هیات دولت درخصوص سهمیه اعتباری تاکسی‌های اینترنتی گفت: تاکسی‌های اینترنتی سهمیه اعتباری داشتند که از طریق بانک ملت انجام می‌شد. این موضوع در ردیف بودجه سال جاری پیش‌بینی نشده که پیشنهاد شد در دستور کار دولت قرار گیرد و اختلاف بین سهمیه آزاد و سهمیه 1500 تومانی پرداخت شود.

وی افزود: سال گذشته میانگین مصرف بنزین روزانه 102 میلیون لیتر بود اما در چهار ماه اخیر رکورد مصرف 142 میلیون لیتر هم شکسته شد. سالانه 1.7 هزار خودرو به ناوگان حمل و نقل افزوده می شود اما در قبال آن خودروی فرسوده ای خارج نمی شود که به مصرف بنزین 5 تا 6 میلیون لیتر اضافه می کند.

اوجی ادامه داد: ترددهای مسافرتی نیز نسبت به سال گذشته 6 تا 10 درصد افزایش داشت. همچنین جو روانی مبنی بر افزایش نرخ بنزین از سوی دولت ایجاد شد و به نگرانی های مردم دامن زد. این اطمینان داده می شود که دولت هیچ تصمیمی برای افزایش نرخ بنزین ندارد و مصرف هم در حال مدیریت است. میزان ذخایر مطلوب بوده و سهمیه هیچ جایگاهی کاهش نیافته است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ