کد خبر: ۲۱۴۰۶۷
۰:۰ - ۱۴۰۲/۶/۲۷

پیش بینی رسانه دولت از کاهش بیشتر دلار در روزهای آینده !

پیش بینی رسانه دولت از کاهش بیشتر دلار در روزهای آینده !

روزنامه دولت پیش‌بینی کرد کاهش نرخ دلار در روزهای آتی با شدت بسیاری همراه خواهد بود که ناشی از دسترسی بانک مرکزی به ۶ میلیارد دلار از منابع ارزی مسدود شده است !

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، روزنامه دولت طی گزارشی با عنوان برگ ریزان دلار در راه است، اعلام کرد: با توجه به آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده ایران در کره‌جنوبی در هفته پیش‌رو، روزهای آینده قیمت دلار کاهش می یابد.

بر اساس این گزارش در هفته جاری‌ 6 میلیارد دلار از منابع ارزی مسدود شده ایران در کره جنوبی که چندی پیش آزاد شده بود به حساب 6 بانک ایرانی در قطر و در قالب یورو واریز می‌شود. با دسترسی کامل ایران به این منابع ارزی قدرت بازارسازی بانک مرکزی در بازار ارز افزایش یافته و کنترل فرمان ارز در میرداماد تسهیل می‌شود.

با تداوم انتشار اخبار مثبت، امکان کاهش بیشتر قیمت دلار در بازار غیررسمی وجود دارد که خوشایند دلالان بازار ارز نیست. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که قیمت دلار در روزهای آتی کاهش بیشتری خواهد داشت.به طور کلی با ثبات بازار ارز از 6 ماه گذشته ،کسی تمایلی به سرمایه‌گذاری و استفاده از دلار برای حفظ ارزش دارایی ندارد.

البته از دی‌ سال گذشته با اجرای سیاست تثبیت اقتصادی از سوی بانک مرکزی، قیمت دلار در بازار غیر رسمی حوالی 45 تا 50 هزار تومان مدیریت شد و از همین‌ رو قیمت اکثر کالاهای سرمایه‌ای نیز ثابت ماند و بازارهای همسو با دلار در ماه‌های اخیر آرامش نسبی را تجربه کردند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام



 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ