کد خبر: ۲۱۴۶۲۱
۰:۰ - ۱۴۰۲/۷/۱۸

هیچ کالایی از بورس کالا خارج نمی‌شود و جواب وزارت راه هم داده شد
معاون وزارت صنعت:

هیچ کالایی از بورس کالا خارج نمی‌شود و جواب وزارت راه هم داده شد

معاون وزارت صنعت با اشاره به اینکه کالایی از بورس کالا خارج نمی‌شود درباره پیش بینی تولید میلیون تن کاتد مس در شرکت بورسی توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا محتشمی‌پور در رابطه با خروج برخی از کالا‌های صنایع معدنی از جمله فولاد و سیمان از بورس کالا به می‌متالز گفت: این موضوعی کارشناسی بوده و همچنان این کالا‌ها در بورس کالا عرضه می‌شوند و صحبتی از خارج شدن آن‌ها نیست ولی بحث‌هایی در جریان است و برخی در  وزارت راه معتقد به خروج این کالا‌ها از بورس و نتایج مثبت آن هستند که جواب لازم به آنها داده‌ شد.

وی افزود: واحد فرآوری تیتانیوم کهنوج در مرحله نصب بوده و تا بهمن به نتیجه می‌رسد. در کنار این واحد، یک واحد کوچک‌تر نیز قرار دارد که سطح فناوری آن بیشتر از واحد بزرگ‌تر است. در رابطه با راه‌اندازی واحد سرب و روی مهدی‌آباد نیز طبیعی و ناشی از بازار مواد معدنی و عرضه و تقاضا است. مهدی‌آباد راه‌ اندازی شده تا بتواند کمبود خاک را برای شرکت های فرآوری تامین کند و با توجه به این موضوع که نوع خاک در مهدی‌آباد متفاوت است، واحد‌های فرآوری به اصلاحاتی نیاز دارند.

محتشمی‌پور در پاسخ به این پرسش که آیا شرکت ملی مس به تولید یک میلیون تن کاتد مس خواهید رسید، توضیح داد: تولید یک میلیون کاتد، برنامه‌ای است که شرکت اعلام کرده و امید است به آن دست یابد. البته به نظر می‌رسد شرکت ملی مس در رسیدن به این هدف، الزامات فنی را در نظر نگرفته اما اگر به ثمر نشیند، سبب خرسندی است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ