کد خبر: ۲۱۴۶۴۱
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۷/۱۸

آمادگی بورس کالا برای اصلاحات در چارچوب ساز و کار عرضه مصالح ساخت مسکن
وزیر اقتصاد مطرح کرد:

آمادگی بورس کالا برای اصلاحات در چارچوب ساز و کار عرضه مصالح ساخت مسکن

وزیر اقتصاد از آمادگی بورس کالا برای اصلاحات لازم در چارچوب ساز و کار با نظر وزارت راه و صنعت و دستگاه های دخیل در ساخت مسکن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احسان خاندوزی با اشاره به انسجام در حوزه اقتصادی بین تیم دولت ، گفت: وزارت راه به عنوان سیاست‌گذار مسکن دغدغه هایی در مسئله تامین مصالح سیمان و فولاد دارد که درک می شود. علت ورود برخی کالاها به بورس کالا ناشی از فرآیندهای حواله‌های فسادزایی بود که پیش از این وجود داشت.

وی افزود: قبل ورود این محصولات به بورس کالا، دلالان به این حواله ها دسترسی داشتند و با واسطه گری های غیر مولد سودهای کلان دریافت کردند. بنابراین تصمیم گرفته شد این کالاها در بورس کالا عرضه شود و نتیجه آن حذف واسطه گری و شفافیت بود.

این عضو کابینه ادامه داد: بورس کالا ابزارهای بسیار مناسبی برای عرضه و تقاصا ایجاد می کند. به عنوان مثال از طریق بستن کد خریدارانی که قانون را رعایت نکردند و یا با افزایش مبلغ پیش پرداخت که جلوی تقاضاهای کاذب را می‌گیرد، اعمال مدیریت می کند.

خاندوزی گفت: شخصاً به وزیر راه اعلام شد و در جلسه ستاد اقتصادی دولت هم مطرح شد که بورس کالا آمادگی دارد با نظر وزارت راه و صنعت و دستگاه های دخیل برای ساخت مسکن، اصلاحات لازم را در چارچوب ساز و کار بورس کالا پیش ببرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ