کد خبر: ۲۱۷۰۸۶
۰:۰ - ۱۴۰۲/۹/۱۳

برآورد افزایش سرمایه ۵۰۰ تا ۱۳۰۰ درصدی سه شرکت بزرگ از تجدید ارزیابی
تحلیلگر بازار سرمایه پیش بینی کرد:

برآورد افزایش سرمایه ۵۰۰ تا ۱۳۰۰ درصدی سه شرکت بزرگ از تجدید ارزیابی

تحلیلگر بازار سرمایه برآوردی از افزایش سرمایه ۵۰۰ تا ۱۳۰۰ درصدی سه شرکت بزرگ بورسی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها ارایه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حافظ عزیزی با اشاره به استقبال بسیاری از شرکت ها از پیشنهاد سازمان بورس مبنی بر افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها، اعلام کرد: سه شرکت فولاد مبارکه، مپنا و پالایشگاه اصفهان در جریان جلسه هیات مدیره با مدیران سازمان بورس، پیشنهاد را پذیرفتند.

طبق شنیده ها و گزارشات ( هنوز اعلام نشده)، برنامه افزایش سرمایه مپنا بالغ بر 1300 درصد از محل سرمایه گذاری ها و پرتفوی بلندمدت، فولاد مبارکه 1000 درصد شامل 200 درصد از محل زمین کارخانه و 800 درصد نیز از محل سرمایه گذاری های بلندمدت و پالایشگاه اصفهان 500 درصد شامل 450 درصد  از زمین های کارخانه و 50 درصد سرمایه گذاری های بلندمدت خواهد بود.

موعد برگزاری مجمع فوق العاده و تصویب افزایش سرمایه سنگین این سه شرکت بزرگ با توجه به زمانبر بودن امور کارشناسی و مراحل اداری بروز رسانی دارایی ها به احتمال قوی در 3 ماه دوم سال آینده خواهد بود.

بدین ترتیب بسیاری از شرکت های بزرگ بازار از جمله هلدینگ ها و بانک ها مستعد افزایش سرمایه سنگین از این محل خواهند بود که نوید رشد روزافزون شاخص و قیمت ها طی روزها و هفته های آینده را می دهد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ