کد خبر: ۲۱۷۶۶۰
۰:۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۴

خودروها و املاک ۳ و ۳۵ میلیارد تومانی مشمول مالیات یک درصد و دو در هزار
طبق لایحه بودجه سال آینده:

خودروها و املاک ۳ و ۳۵ میلیارد تومانی مشمول مالیات یک درصد و دو در هزار

طبق لایحه بودجه سال آینده، خودروها و املاک با ارزش بیش از ۳ و ۳۵ میلیارد تومانی، مشمول مالیات سالانه یک درصد و دو در هزار درصدی خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس بر اساس بند د تبصره 5 لایحه بودجه سال 1403 انواع خودرو سواری و وانت دوکابین اشخاص حقیقی و حقوقی غیر دولتی با قیمت روز خودرو بیش از 3 میلیارد تومان، مشمول مالیات سالانه یک درصدی می‌شوند.

بر اساس این گزارش طبق این مصوبه، مأخذ محاسبه مالیات خودرو موضوع این بند از لایحه قیمت روز خودرو تعیین شده که توسط سازمان امور مالیاتی تعیین و سازمان مکلف است مراتب را به نحو متقضی بر اساس اطلاعات دریافتی از پلیس راهور تا پایان خرداد آینده به صورت برخط به سازمان مالیات ارائه کند.

در بخش ذ میزان معافیت درآمد مشمول مالیات سالانه مستغلات اشخاص فاقد درآمد موضوع ماده 57 قانون مالیات‌های مستقیم اصلاحی 1380 به مبلغ 57 میلیون تومان و میزان معافیت درآمد مشمول مالیات سالانه مالیات بر درآمد مشاغل به میزان 75 میلیون تومان تعیین شد.

همچنین طبق بخش ژ تبصره 5، زمین‌های فاقد اعیانی دارای کاربری مسکونی، اداری و تجاری و باغ‌ویلاهای مجاز با احتساب عرصه و اعیان و واحدهای مسکونی دارای ارزش بیش از 35 میلیارد تومانی، مشمول مالیات 2 در هزار می‌شوند. این مالیات بر عهده شخصی است که در ابتدای سال، مالک باشد.

واحدهای مسکونی و باغ‌ ویلاهای در حال ساخت مشمول این مالیات نیستند. باغ‌ویلاهای غیرمجاز تهم ا زمان دریافت پروانه ساخت یا اجرای حکم کمیسیون ماده 99 یا ماده 100 قانون شهرداری‌ها حسب مورد مشمول جریمه 2 برابر مالیات باغ‌ویلاهای مجاز خواهند بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ