کد خبر: ۲۱۷۸۴۶
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰

عامل اصلی ثبات ۸ ماهه بازار ارز و دلار ۵۰ هزار تومانی از نگاه آل اسحاق

عامل اصلی ثبات ۸ ماهه بازار ارز و دلار ۵۰ هزار تومانی از نگاه آل اسحاق

رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق، سیاست های منطقی بانک مرکزی را عامل اصلی ثبات ۸ ماهه بازار ارز و دلار ۵۰ هزار تومانی اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، یحیی آل اسحاق به تسنیم گفت: طی باور یک جریان فکری و با توجه به درآمدها و هزینه‌های ارزی و روند عرضه و تقاضا و تمام متغیرهای موثر در قیمت ارز، بانک مرکزی توانایی حفظ نرخ ارز در این دامنه را نداشت و دلار 70 تا 80 هزار تومان پیش‌بینی شده بود.

وی ادامه داد: در جامعه هم ابهامس در مورد آینده قیمت ارز وجود داشت و عوامل داخلی و خارجی نیز در حال حرکت به سمتی بودند تا در جامعه عدم آرامش ایجاد کنند که بسیار خطرناک بود. چرا که اقتصاد تا حد زیادی روانی بوده و همین انتظارات و فضایی که توسط فعالان اقتصادی و تصمیم سازان و تصمیم گیران ایجاد می‌شود، بسیار مهم و تاثیرگذار است.

آل اسحاق افزود: اصل نظریه تثبیت به معنای حفظ در یک دامنه ارزی و همچنین اقدامات و الزامات انجام شده داخلی و خارجی برای تنظیم امور و مدیریت نیز بسیار مطلوب و غیر قابل انکار بود. بانک مرکزی در حوزه ارزی و بحرانی سالیان اخیر، طی 7 تا 8 ماه گذشته توانست قیمت دلار را بین 49 تا 50 هزار تومان حفظ کند که موفقیت بشمار می آید.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ