کد خبر: ۲۲۰۸۴۴
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶

۶۸.۹۵ درصد سهام تپسی توسط گلرنگ خریداری شد

۶۸.۹۵ درصد سهام تپسی توسط گلرنگ خریداری شد

۶۸.۹۵ درصد سهام شرکت تپسی به ارزش ۲.۱ هزار میلیارد تومان طی دیروز و امروز از سوی هلدینگ گلرنگ خریداری شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طبق اعلام قبلی، قرار بود 15 و 16 بهمن 4 بلوک 27.74 ، 13.63 ، 24.62 و 2.95 درصدی سهام شرکت پیشگامان فن آوری و دانش آرامیس در بازار دوم فرابورس از طریق مزایده، روانه میز فروش می شود.

بر اساس این گزارش، مجموع 68.95 درصد سهام "تپسی" از سوی مجموعه گلرنگ به ارزش بیش از 2.1 هزار میلیارد تومان (معادل 38 میلیون دلار) خریداری و برنده مزایده شد. گروه مدیریتی تپسی و گلرنگ بر نحوه مدیریت شرکت و نقشه راه توسعه تمرکز خواهند کرد.

میلاد منشی‌پور بنیان‌گذار تپسی پس از عرضه این بلوک ها، گفت: روزی تاریخی برای تپسی و اکوسیستم استارت آپی است. خرید سهام توسط یکی از معتبرترین هلدینگ‌های صنعتی، نویدبخش آینده ای روشن برای تپسی در مسیر رشد پرشتاب و اثرگذاری حداکثری در اقتصاد است. سرمایه‌گذاران تپسی با نرخ بازگشت مناسبی برای اولین بار از طریق بورس، سرمایه‌ را نقد کردند. امید می رود این مسیر برای سهامداران و کارآفرینان استارت آپی میسر و منجر به افزایش تمایل ورود سرمایه‌گذاران به این اکوسیستم شود.

وی افزود: تپسی با شبکه‌ای از کاربران شامل 23 میلیون مسافر و بیش از 2.5 میلیون راننده، زیرساخت فنی کارآمد، هوش مصنوعی مقیاس‌پذیر و نیروهای متخصص، بستری آماده برای رشد چند ده‌ برابری در اقتصاد دیجیتال است. این در حالی است که صنعت دیجیتال داخلی هنوز به حوزه‌های بسیاری ورود نکرده است. از طرفی گروه مدیریتی همواره ایده‌ها و برنامه‌های بزرگی برای رشد و توسعه کسب و کار در حوزه‌های خدماتی جدید در ذهن داشته که تحقق آن نیازمند ورود سرمایه معنادار است.

منشی پور با اشاره به چرایی این تغییر و خروج بنیان‌گذاران تپسی توضیح داد: با مطالعه شرایط موجود، تصمیم گرفته شد با همراهی تمامی سهامداران عمده ضمن یکپارچه کردن ساختار سهامداری و تامین پشتوانه مالی مناسب، زمینه برای توسعه همه‌جانبه تپسی در آینده‌ نردیک فراهم شود. تپسی با این تغییرات، وارد مرحله ای جدید از چرخه عمر خواهد شد.

به این ترتیب تپسی به اولین استارت آپ داخلی تبدیل شد که پس از ورود به بازار سرمایه و ارزش‌گذاری، مسیر خروج را برای سرمایه‌گذاران فراهم کرد. آنچه شاید بتوان مهم‌ترین اتفاق اکوسیستم استارت آپی در چند سال گذشته لقب داد. تپسی در بدو ورود به فرابورس 1.1 هزار میلیارد تومان ارزش‌گذاری شده بود که ارزش عرضه انجام‌ شده رشدی 90 درصدی را در بازه 1.5 ساله نشان می‌دهد.  

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ