کد خبر: ۲۲۱۷۹۶
۰:۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲

شرکت بازار پایه ای دلایل افزایش ۲۰۶ درصدی زیان عملیاتی را اعلام کرد
در دوره ۶ ماهه منتهی به آذر:

شرکت بازار پایه ای دلایل افزایش ۲۰۶ درصدی زیان عملیاتی را اعلام کرد

صنایع و معادن احیا سپاهان، دلایل عمده افزایش ۲۰۶ درصدی زیان عملیاتی شرکت اصلی در دوره ۶ ماهه منتهی به آذر نسبت به مدت مشابه سال قبل را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت صنایع و معادن احیا سپاهان از دلایل عمده افزایش ۲۰۶ درصدی زیان عملیاتی شرکت اصلی در دوره ۶ ماهه منتهی به آذر نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و با توقف نماد روبرو شد.

بر اساس این گزارش، "واحیا" در خصوص دلایل عمده افزایش ۲۰۶ درصدی زیان عملیاتی شرکت اصلی در دوره ۶ ماهه منتهی به آذر نسبت به مدت مشابه سال قبل، اعلام کرد: ثبت هزینه مالی اوراق اختیار فروش تبعی به مبلغ ۲۹.۱ میلیارد تومان در دوره ۶ ماهه جاری که در دوره مشابه قبل وجود نداشت.

افزایش هزینه‌های فروش، اداری و عمومی عمدتاً به دلیل تورم و افزایش هزینه حقوق ناشی از افزایش حقوق و دستمزد سالانه طبق بخشنامه اداره کار و افزایش تعداد نیروها و مشاوران در دوره جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل است.

- عدم امضای صورت‌های مالی توسط نماینده شرکت آزمون احیا سپاهان به دلیل عدم در دسترس بودن

- افزایش هزینه‌های مشاوره و حق الوکاله به دلیل تورم و افزایش تعداد مشاوران شرکت و پرداخت به وکلا در دوره جاری نسبت به دوره مالی مشابه سال قبل

- افزایش هزینه حمل و نقل در صورت‌های مالی تلفیقی نسبت به دوره مشابه سال قبل بابت هزینه حمل فروش صادراتی محصول کنسانتره شرکت معادن سنگ آهن احیا که هزینه حمل به عهده این شرکت بوده و موجب افزایش هزینه حمل شده است. در دوره مشابه سال قبل گروه فروش صادراتی نداشت.

- افزایش هزینه ملزومات نسبت به دوره قبل به دلیل نرخ تورم، خرید تجهیزات آسانسور و ملزومات جهت دفاتر شرکت و دفتر استیجاری شرکت

- تا تاریخ نامه ۴۳۰ میلیون تومان از اسناد دریافتی شرکت اصلی در قبال اخذ ۳۰ حبه از ۷۲ حبه ملک مسکونی واقع در اصفهان وصول شده است. اسناد دریافتی مربوط به مطالبت از شرکت‌های فرعی است.

- آخرین وضعیت حقوقی پیگیری وصول مطالبات ۵ شهریور در سامانه کدال افشا شده و در صورت صدور هرگونه رای جدید، متعاقباً افشای لازم صورت می‌پذیرد.

- تا تاریخ تهیه این نامه ۷۱۰.۱ میلیارد تومان از مطالبات شرکت‌های زیر مجموعه وصول شده است. ضمناً مقرر شد شرکت احیا ریل ایرانیان افزایش سرمایه از محل مطالبات را در دستور کار قرار دهد.

- با توجه به توضیحات مندرج در یادداشت ۱-۲۶ صورت‌های مالی از تاریخ تهیه صورت‌های مالی تا تاریخ تهیه این نامه تغییری در وضعیت دارایی‌های غیر جاری نگهداری شده اتفاق نیفتاده است.

- تا تاریخ تهیه این نامه در خصوص پرداخت بدهی به شرکت‌های گروه مبلغ ۲۰۷.۹ میلیارد تومان پرداخت شده است. عمده مبلغ بدهی بابت سود سهام مصوب مجمع است.

- افزایش سرمایه گذاری در سهام تکادو عمدتاً به دلیل ثبت افزایش سرمایه این شرکت از محل مطالبات است.

- آخرین وضعیت پیگیری وصول مطالبات در ۲۰ تیر در سامانه کدال افشا شده و شرکت در حال پیگیری رفع موانع ایجاد شده جهت فروش سهام است که حصول نتیجه افشای لازم از طریق سامانه کوتال انجام پذیرد.

- هزینه مالیات شناسایی شده عمدتاً بابت مابه تفاوت برگ تشخیص و مبلغ ابرازی مالیات سال مالی منتهی به خرداد ۱۴۰۱ به مبلغ ۲.۹ میلیارد تومان است.

- افزایش در سود سهام پرداختنی به دلیل ثبت سود سهام توزیعی مصوب مجمع سالانه ۹ مهر است که حسب جدول زمانبندی پرداخت سود، تاریخ پرداخت بعد از دوره منتهی به آذر است.

- تسهیلات اخذ شده گروه عمدتاً مربوط به شرکت‌های کارگزاری آرمان تدبیر نقش جهان به مبلغ ۲.۱ هزار میلیارد تومان( در روال عملیات شرکت‌های کارگزاری) و گروه تکادو ۷۵.۶ میلیارد تومان، شرکت معادن سنگ آهن ۹۴.۴ میلیارد تومان و شرکت توسعه انرژی اعتماد مهر کیش ۲۸ میلیارد تومان و اویل میکو ۴.۹ میلیارد تومان است‌.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ