کد خبر: ۲۲۱۸۱۳
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲

ادامه تولید پژو پارس ممکن نیست/ اقدام حواله‌داران برای جایگزینی محصول
مدیرعامل ایران خودرو:

ادامه تولید پژو پارس ممکن نیست/ اقدام حواله‌داران برای جایگزینی محصول

مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به عدم امید به تولید پژو پارس، گفت: تمامی حواله‌داران باید نسبت به تبدیل خودروی ثبت‌نامی اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علیمردان عظیمی مدیرعامل ایران خودرو در ادامه کش‌وقوس با سازمان ملی استاندارد برای ادامه یا توقف تولید پژو پارس در یک فایل صوتی، اعلام کرد: امیدی به ادامه تولید این خودرو نیست و تمامی حواله‌داران پژو پارس باید نسبت به تبدیل خودروی ثبت‌نامی اقدام کنند.

بر اساس این گزارش، ماجرا به ضرب‌الاجلی برمی گردد که سازمان ملی استاندارد پیش از این به ایران‌ خودرو داده و گفته بود تنها تا نیمه اسفند امکان تولید پژو پارس وجود دارد. دلیل این موضوع عدم‌ رعایت استانداردهای ۸۵گانه این محصول بود.

در همین راستا ایران خودرو دوم مرداد نامه‌‌‌ای به سازمان استاندارد داد و اعلام کرد، امکان ارتقای این خودرو برای کسب استانداردهای ۸۵گانه وجود ندارد و قصد دارد تولید این خودرو را متوقف کند اما دو مرحله پیش‌‌‌فروشی که وزارت صنعت برگزار کرد، تعهدات بسیاری برای ایران‌خودرو ایجاد کرده بود. تعهداتی که ایفای آن با وجود برنامه‌‌‌ریزی‌‌‌ها برای خروج پژو پارس از خط تولید، کار سختی بود.

بنابراین دهم مهر، ایران‌ خودرو طی نامه‌‌‌ای به سازمان ملی استاندارد اعلام کرد، سیاست گذار برای این شرکت تعهد بیش از ۱۷۴‌هزار دستگاهی پژو پارس ایجاد کرده که ۵۵‌ هزار دستگاه پژو پارس را تولید خواهد کرد و مابقی را با سورن جایگزین می‌کند. برای حل مشکل اختلاف قیمت این خودرو با جایگزین‌‌‌ هم ۱۰۰ میلیون‌‌‌ تومان از وجه خودرو جایگزین را بدون دریافت سود و در اقساط ۱۲ماهه برای متقاضیان در نظر گرفت اما ماجرا وقتی به اسفند رسید با اظهارنظر رئیس سازمان ملی استاندارد، کاملا تغییر کرد.

۱۰ اسفند‌‌‌ مهدی اسلام‌‌‌پناه رئیس سازمان ملی استاندارد در یک مصاحبه تلویزیونی، اعلام کرد: با اخذ تعهدات اصلاح، بهبود و ارتقای کیفیت و ایمنی خودروهایی مانند پژو‌‌‌ پارس که عیوب فنی، مقرره‌‌‌ای و بعضا کیفیت دارند تولید این خودروها دست‌‌‌کم تا فروردین ۱۴۰۳ نیز ادامه خواهد داشت.

شرکت ایران‌‌‌ خودرو برخلاف رویه قبلی این بار به خروج خودروی پرتیراژ روی خوش نشان داده و تاکید کرد، امکان اصلاح، بهبود و ارتقای کیفیت پژو پارس وجود ندارد. تنها دو روز پس از آن ایران‌ خودرو نسبت به اظهارات اسلام‌‌‌ پناه واکنش نشان داد و اعلام کرد این سازمان، هیچ مجوز کتبی به ایران‌‌‌خودرو برای ادامه تولید پژو پارس نداده است. رئیس سازمان استاندارد اما مصاحبه را فصل‌الخطاب عنوان کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ