کد خبر: ۲۲۱۹۶۰
۱۲:۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸

ایستگاه تقلیل فشار گاز پروژه آهن اسفنجی ذوب آهن افتتاح شد

ایستگاه تقلیل فشار گاز پروژه آهن اسفنجی ذوب آهن افتتاح شد

ایستگاه تقلیل فشار گاز پروژه آهن اسفنجی شرکت ذوب آهن به ظرفیت 50 هزار متر مکعب بر ساعت با فشار خروجی 90 پوند، افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مراسم افتتاح ایستگاه تقلیل فشار گاز پروژه آهن اسفنجی ( واحد قائم ) شرکت ذوب آهن به ظرفیت 50 هزار متر مکعب بر ساعت با فشار خروجی 90 پوند، دوشنبه 28 اسفند با حضور منصور شیشه فروش مدیر کل مدیریت بحران استانداری، امید شریفی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری،  ابوالقاسم عسکری مدیرعامل شرکت گاز استان و مهدی کوهی مدیرعامل و جمعی از مسئولین ذوب آهن در این مجتمع عظیم صنعتی برگزار شد.

بر اساس این گزارش، منصور شیشه فروش مدیر کل مدیریت بحران استانداری در این مراسم، گفت: استان اصفهان در فصول مختلف با محدودیت و ناترازی انرژی مواجه می شود. لذا برای اینکه تولید آسیب نبیند، لازم است سبد انرژی حمایتی برای صنایع در نظر گرفته و فعالیت های بهینه سازی نیز توسط این صنایع دنبال شود. پروژه ای که امروز در ذوب آهن افتتاح شد در همین راستا قرار دارد.

وی افزود: یکی از درخواست های مشخص از وزارت های نفت و نیرو با توجه به وجود صنایع مختلف در استان و تولید نیمی از فولاد در اصفهان، حمایت از این صنایع است که مزایای تولید آن به کل کشور می رسد. لازم است سبد انرژی صنایع بزرگ از سایر بخش ها متمایز شود تا نقش آفرینی این واحدهای صنعتی در اقتصاد کاهش نیابد.

شیشه فروش ادامه داد: ذوب آهن اقدامات مطلوبی در حوزه محیط زیست در حال انجام دارد و در این راستا 20 پروژه ای که با همکاری شرکت های دانش بنیان آغاز کرده بر اساس مصوبات کارگروه ملی کاهش آلایندگی با تامین تسهیلات مورد حمایت قرار می گیرد.

امید شریفی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری ضمن قدردانی از مسئولین ذوب آهن جهت اجرای این پروژه، گفت: این اقدام آغاز روند اصلاحی در استان در جهت رفع ناترازی انرژی است.

ابوالقاسم عسکری مدیرعامل شرکت گاز اصفهان نیز با اشاره به تعامل بسیار بین شرکت گاز و ذوب آهن، گفت : ذوب آهن و شرکت گاز با تلاش شبانه روزی حتی در ایام تعطیل این پروژه مهم و عظیم را در زمان بسیار مناسبی به بهره برداری رساندند که جای قدردانی دارد. این پروژه با اثرات مثبتی که در مصرف انرژی دارد در اشتغال و توسعه استان نیز نقش آفرین است ضمن اینکه این ایستگاه نقش پشتیبانی کننده نیز دارد.

مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن نیز گفت: ایستگاه تقلیل فشار گاز پروژه آهن اسفنجی ( واحد قائم ) ذوب آهن، اولین ایستگاه مشترک گاز است که با نگرش دانش بنیان به همت این مجتمع عظیم صنعتی و با هدایت و همکاری شرکت گاز و مدیریت بحران و دفتر اقتصادی استانداری اصفهان انجام شد. این پروژه ارزشمند سبب می شود در ذوب آهن تولید فولاد به دو روش کوره بلند و احیا مستقیم با تعرفه تفکیک شده به صورت همزمان امکان پذیر شود و لذا صرفه اقتصادی خوبی به همراه دارد .

اصغر امینی سرپرست امور مهندسی و بهره برداری ذوب آهن نیز گفت: احداث این ایستگاه تقلیل فشار گاز به منظور جدا سازی تعرفه واحد احیا از غیر احیایی در این مجتمع عظیم صنعتی در دستور کار قرار گرفت و در این راستا مجوزهای لازم از وزارتخانه های نفت و صمت اخذ شد. با تلاش همکاران در بخش های مختلف ذوب آهن قسمتی هایی از این پروژه نظیر اسکلت فلزی ، بتن ریزی ، فنداسیون و .... انجام شد و تامین تجهیزات نیز با داخلی سازی توسط شرکت های توانمند ایرانی صورت پذیرفت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ