کد خبر: ۲۲۲۰۳۱
۹:۱۲ - ۱۴۰۳/۱/۷

۶ الزام مورد توجه مسئولان برای تحقق شعار سال در بازار سرمایه
رئیس سازمان بورس اعلام کرد:

۶ الزام مورد توجه مسئولان برای تحقق شعار سال در بازار سرمایه

رئیس سازمان بورس با اشاره به ظرفیت‌ها و فرصت‌های بازارسرمایه، ۶ الزام و پیش‌نیاز مورد توجه مسئولان برای تحقق شعار سال را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجید عشقی با اشاره به انتخاب هوشمندانه شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم از سوی رهبر انقلاب و  هم راستا با سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی و شعارهای سال‌های گذشته ولی با تاکید و تکیه مضاعف بر توان مردم ، اعلام کرد: برخی از مهمترین ظرفیت‌ها و فرصت‌های بازار سرمایه و راهکارهای عملی برای جلب مشارکت و جذب سرمایه مردم که توجه ویژه به آن‌ها چه از سوی سیاستگذاران و چه از سوی عموم مردم، راهگشای بسیاری از مشکلات صنایع بوده و منجر به جهش تولید و رشد اقتصادی نیز خواهد شد، وجود دارد.

ظرفیت تامین منابع مالی و تشکیل سرمایه مورد نیاز صنایع برای پیشبرد و تکمیل طرح‌های توسعه‌ای با استفاده از ابزارهای تامین مالی موجود در بازار سرمایه از قبیل انتشار صکوک، افزایش سرمایه، تامین مالی جمعی و یا تشکیل شرکت سهامی عام پروژه ( سال گذشته بالغ بر ۴۷۰ هزار میلیارد تومان) را از جمله ظرفیت‌های بازار سرمایه است.

عرضه اولیه شرکت‌های سودآور و کم ریسک با تمرکز بر شرکت‌های دانش‌بنیان یکی دیگر از فرصت‌های این بازار بوده و سال قبل بالغ بر ۳۰ شرکت جدید وارد بازار سرمایه شد.

همچنین افزایش سهام شناور شرکت های پذیرفته شده در بورس و فرابورس و ظرفیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در جذب منابع غیرمولد و خرد مردم با ذائقه و توان ریسک‌پذیری مختلف ( از صندوق‌های تضمین اصل و درآمد ثابت تا صندوق‌های سهامی و اهرمی) از دیگر ظرفیت‌های بازار سرمایه است.

در این میان الزامات و پیش‌نیازهایی هم در بخش جلب مشارکت مردم و جهش تولید وجود دارد که باید مورد توجه و رعایت سیاست گذاران و متولیان قرار گیرد.

افزایش شفافیت و قابلیت پیش‌ بینی‌ پذیری متغیرهای اقتصادی و عوامل موثر بر صنایع به منظور صیانت از حقوق سرمایه‌گذاران و سهامداران، افزایش اعتماد به نظام سرمایه‌گذاری و ایجاد انگیزه برای هدایت سرمایه به سمت پروژه‌های تولیدی، خروج از بخشی‌نگری توسط دستگاه‌های ذیربط در اقتصاد و اتخاذ تصمیمات به‌ صورت هماهنگ و فرابخشی به منظور افزایش اثربخشی و کاهش عوارض تصمیمات یک بخش بر سایر بخش‌ها، معرفی فرصت‌ها و ارتقاء مشوق‌های سرمایه‌گذاری عمومی به‌خصوص در پروژه‌های پیشران و دانش‌بنیان دارای صرفه اقتصادی، ترویج فرهنگ سرمایه‌گذاری در جامعه و افزایش آگاهی مردم نسبت به منافع بلندمدت سرمایه‌گذاری در صنایع و تأثیر مثبت آن بر توسعه و رشد اقتصادی و افزایش نظارت بر کسب‌ و کارهای غیر رسمی و فرار مالیاتی در بازارهای خارج از بورس از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ