کد خبر: ۲۲۲۱۲۴
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۱/۱۴

اهمیت صنعت خودرو و چند عامل دیگر در تعیین روند روزهای آینده بازار سهام
کارشناس بازار سرمایه بررسی کرد:

اهمیت صنعت خودرو و چند عامل دیگر در تعیین روند روزهای آینده بازار سهام

کارشناس بازار سرمایه اهمیت صنعت خودرو و چند عامل دیگر در تعیین روند روزهای آینده بازار سهام را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن حسین‌نیا با بیان اینکه بازار سرمایه در حالی در اولین روز کاری سال ‌با رشد شاخص‌ها شروع شد که روزهای پایانی سال‌گذشته نیز نشان‌دهنده بهبود نسبی وضعیت بود به دنیای اقتصاد، گفت: اقبال روز اول معاملات تا حدودی از شعار سال‌ و تعبیر و تفسیرها پیرامون آن نشات‌گرفت. البته در روزهای بعد با تفاسیر متفاوت‌تری همراه بود و باید نسبت به موضع‌گیری‌ها و سخنان تکمیلی مسئولان دولتی و سایر قوا نسبت به برنامه‌ریزی در این راستا توجه شود.

وی افزود: موضوع مهم شرایط سنتی ایام عید و تعبیر نیمه‌تعطیلی این روزها است که البته با این وجود ارزش و وضعیت معاملات را می‌توان مناسب ارزیابی کرد. همچنان روند با نگاه لیدر محوری به صنعت خودرو پیش‌می‌رود که دلیل اصلی نوسانات روزهای اخیر است. در روزهای آینده نیز اخبار این صنعت پیرامون افزایش سرمایه احتمالی از محل تجدیدارزیابی دارایی‌ها، تغییرات قیمتی محصولات، فروش سهام تودلی و تغییرات مدیریتی اهمیت خواهد داشت.

حسین‌نیا ادامه داد: بورس به نوسانات دلار نیز توجه ویژه‌ای داشت و آن را به‌عنوان کاتالیزور احتمالی جهت رشد احتمالی دلار نیمایی می‌شناسد که می‌تواند اثر قابل‌ توجهی بر روند سودآوری ‌ریالی شرکت‌ها در صورت نگاه مساعد سیاست گذار، داشته‌ باشد. به‌نظر می‌رسد روند صعودی آغاز و مولفه‌ های مثبت بسیاری آن را همراهی کند. رشد ارزش معاملات نیز در این راستا خواهد بود. البته همچنان بازار پول و بانک مرکزی و نگاه دستوری دولت به اقتصاد می‌تواند تهدیدکننده باشد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ