کد خبر: ۲۲۲۱۲۹
۰:۰ - ۱۴۰۳/۱/۱۵

سه بازار رقیب و اصلی بورس و شرط عبور شاخص از مرز ۳ میلیون واحدی
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

سه بازار رقیب و اصلی بورس و شرط عبور شاخص از مرز ۳ میلیون واحدی

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به بازدهی ۲۵۰۰ درصدی بورس طی ۶ سال اخیر و سه رقیب اصلی، شرط عبور شاخص از ٣ میلیون واحد را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فردین آقابزرگی با بیان اینکه بازار سرمایه در سال ١۴٠٣ مستعد جذب نقدینگی است به ایلنا، گفت: سال ٩٧ شاخص بورس ٨٠ هزارتایی بود و تا پایان سال گذشته به ٢.١ میلیون واحد رسید. در این مدت شاخص بیش از ٢۵٠٠ درصد بازدهی داشت اما این بازدهی لزوما به تغییر سوددهی شرکت‌ها ارتباطی ندارد و دولت تبحر خاصی در دست اندازی آنها دارد.

وی افزود: اگر بازار مسکن و خودرو و سایر بازارهای رقیب در رکورد باشند بطور قطع بازار سرمایه می‌تواند از شاخص ٣ و حتی ٣.۵ میلیون واحد عبور کند البته شرط عبور حمایت همه جانبه دولت و به معنای خروج از قیمت گذاری دستوری است. در طول دوره‌های دولت محافظه کار، اصلاح طلب و دولت‌هایی که بورس را قمار می‌دانستند و برای جذب سرمایه به بورس فراخوان عمومی اعلام کردند نسبت به سایر بازارها بیشترین بازدهی را داشت.

آقابزرگی ادامه داد: البته بخشی از دلیل رشد بورس وضعیت نامناسب و فضای رکوردی سایر بازارها است. طبق آنچه سنوات نشان داده بازار مسکن، طلا و ارز رقبای اصلی بورس هستند. بازار مسکن و خودرو در آستانه حبابی شدن قرار گرفتند تا بازار سرمایه بی رقیب بماند. بورس به اندازه کافی افت کرده و شرایط برای جذب نقدینگی آن مهیا است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ