کد خبر: ۲۲۲۱۳۷
۰:۰ - ۱۴۰۳/۱/۱۵

نخستین مجوز فروش ۱۰ میلیون مترمکعب پساب سالانه در بورس اخذ شد
مدیرعامل فاضلاب شهر تهران:

نخستین مجوز فروش ۱۰ میلیون مترمکعب پساب سالانه در بورس اخذ شد

مدیرعامل فاضلاب شهر تهران از اخذ نخستین مجوز برای ۱۰ میلیون متر مکعب پساب در سال خبر داد و گفت: پساب برای مصارف غیر شرب صنایع به اندازه کافی وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عباسعلی مصر زاده با اشاره به روش‌های گندزدایی فاضلاب، گفت: گندزدایی فاضلاب با روش‌های متداولی از جمله کلر زنی، اشعه یو وی و ازن زنی انجام می‌شود. در تصفیه فاضلاب برای اطمینان از کیفیت پسابی که از تصفیه خانه خارج می‌شود متناسب با نوع استفاده‌ای که برای آن پیش بینی شده، استاندارد تعریف و ابلاغ شده است.

وی افزود: وزارت نیرو با توجه به تشدید منابع آبی می‌تواند با استفاده از این ظرفیت قانونی بخش صنعت را به استفاده از پساب مجاب کند. اکنون ۲۵۰ میلیون متر مکعب در سال پساب از تصفیه خانه خارج و عمده آن برای کشاورزی دشت ورامین و بخشی در ری اختصاص پیدا می‌کند. پالایشگاه تهران هم برای مصارف صنعتی غیر از مصارف شرب و بهداشتی از این پساب استفاده می‌کند. با اختصاص ۲۰ میلیون متر مکعب از پساب تهران به صنعت به زودی صنایع بسیاری در جنوب تهران با مجموعه شرکت‌های آب و فاضلاب برای استفاده از پساب در نیاز‌های صنعتی قرارداد امضا خواهند کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب تهران به عنوان شرکت پیشرو و تنها شرکت تخصصی در زمینه احداث و بهره برداری فاضلاب همانند شرکت برق، بازار واگذاری و فروش پساب را در بستر بورس فراهم کرد و از ابتدای سال ۱۴۰۲ تمام مجوز‌های قانونی اخذ شد و اکنون آمادگی ۱۰۰ درصدی برای عرضه در بورس وجود دارد. این موضوع در سال ۱۴۰۳ با حضور وزیر نیرو رونمایی می‌شود.

مصر زاده از اخذ نخستین مجوز برای ۱۰ میلیون متر مکعب پساب در سال خبر داد و گفت: پساب در شهر تهران برای مصارف غیر شرب صنایع به اندازه کافی وجود دارد و می‌تواند نیاز کل آنها را در این بخش تامین کند. صنایعی که پایین دست تصفیه خانه‌ها قرار می‌گیرند برای تامین نیاز ۱۰۰ درصد آنها پساب وجود دارد. مشابه برق عرضه گواهی هم در دستور کار است و با منابع مالی حاصل علاوه بر ایجاد بخشی از زیرساخت ها، تاسیسات فاضلاب هم توسعه می یابد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ