کد خبر: ۲۲۲۱۳۸
۰:۰ - ۱۴۰۳/۱/۱۵

اولویت های تقویت نقش بورس برای تحقق شعار سال از زبان وزیر اقتصاد

اولویت های تقویت نقش بورس برای تحقق شعار سال از زبان وزیر اقتصاد

سخنگوی اقتصادی دولت بورس را یکی از بهترین بازارها برای مشارکت آحاد مردم در تامین مالی اقتصاد دانست که چند اولویت نقش آن را تقویت می کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احسان خاندوزی در خصوص برنامه دولت برای تحقق شعار سال از مسیر بازار سرمایه به سنا، گفت: یکی از بهترین بازارها برای مشارکت آحاد مردم در تامین مالی اقتصاد، بورس است. چند دستورالعمل با اولویت نقش این بازار را تقویت می کند. اولویت اول تمرکز بر شرکت‌های سهامی عام پروژه است که امید می رود سال جاری منابع مالی بیشتری به سمت این شرکت‌ها جذب شود.

وی افزود: اولویت دوم ارتقای جایگاه سکوهای تامین مالی جمعی در فرابورس و سکوهای تامین مالی ارزی است. خوشبختانه مجوز ایجاد سکوی تامین مالی جمعی ارزی تا سقف ۵۰ میلیون دلار اخذ شده اما پیش شرط این بسترسازی‌ها، مهار تصمیم‌گیری‌های دارای ابعاد منفی بر بازار سرمایه است که در بسته سیاستی سال آن‌ها را پیش‌بینی و جهت هماهنگی بین دستگاهی اقداماتی را در راستای پیش‌بینی پذیری اقتصاد انجام داد.

این مقام مسئول ادامه داد: در سال ۱۴۰۳ تنوع بخشی به تامین مالی در اقتصاد بویژه تامین مالی از مسیر بازار سرمایه، کاهش تصدی گری دولت در فعالیت هایی که مورد تاکید رهبری بوده و در سیاست های اصل ۴۴ به آن پرداخته شده بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت. تسریع در فرآیند واگذاری شرکت هایی که در فهرست قرار دارند و تقویت نظارت دولت و توانمندی های حاکمیتی و تقویت مشارکت عمومی – خصوصی از دیگر برنامه ها است.

خاندوزی درخصوص برنامه دولت برای تحقق شعار سال، توضیح داد: بسته اقتصادی سال 1403 در هفته‌های آینده ابلاغ خواهد شد. توسعه فرهنگ کارآفرینی، بهبود فضای کسب‌ و کار، اعطای مشوق‌های سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، مشارکت بیشتر بخش‌های خصوصی و تعاونی، تأمین مالی از روش‌های مختلف و استفاده از ظرفیت سرمایه، کاهش تصدی‌های دولت در امور اقتصادی، تسریع فرآیند واگذاری شرکت‌ها و تقویت نظارت دولت در اقتصاد، از جمله راهبردهای دولت خواهد بود.

به گفته وی، اقدامات در دو سطح برای مشارکت دادن مردم در جهش تولید و اقتصاد انجام خواهد شد. اول نقش مردم در تولید و مدیریت اقتصاد و سپس نقش مردم در نظارت عملکرد اقتصادی است. در دوسال گذشته تلاش شد با شفافیت بیشتر در شرکت‌های دولتی مردم ناظر عملکرد اقتصادی باشند و این روند را ادامه خواهیم داد. همچنین برای حضور مردم در عرصه تولید و اقتصاد برنامه‌ریزی انجام شده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ