کد خبر: ۲۲۲۲۰۶
۰:۰ - ۱۴۰۳/۱/۱۹

زمان احتمالی دادرسی پرونده شکایت آمریکا از هواوی درباره تجارت با ایران

زمان احتمالی دادرسی پرونده شکایت آمریکا از هواوی درباره تجارت با ایران

پرونده‌ بزرگ وزارت دادگستری آمریکا علیه هواوی مبنی بر اتهام گمراه‌کردن بانک‌ها درباره‌ تجارت با ایران احتمالاً اواخر سال ۱۴۰۴ وارد مرحله‌ دادرسی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، پرونده‌ کیفری وزارت دادگستری آمریکا علیه هواوی که این شرکت چینی را به گمراه‌کردن بانک‌ها درباره‌ تجارت با ایران متهم می‌کند به احتمال بسیار در ژانویه‌ سال ۲۰۲۶ (دی و بهمن ۱۴۰۴) وارد مرحله‌ دادرسی می‌شود.

بر اساس این گزارش، دستیار دادستان آمریکا به قاضی پرونده اعلام کرده مذاکره برای دست‌یابی به توافق به بن‌بست رسیده و بهتر است کار به دادگاه کشیده شود. قاضی بطور اولیه با این درخواست موافقت کرده و گفته احتمالاً جلسه‌ رسیدگی به پرونده در ژانویه‌ ۲۰۲۶ آغاز خواهد شد و روند دادرسی تا ۶ ماه طول خواهد کشید.

پرونده‌ی خبرساز وزارت دادگستری آمریکا که مدت‌ها است به‌عنوان بخشی از جنگ تجاری با چین شناخته می‌شود، سال ۲۰۱۸ به‌ راه افتاد و باعث شد منگ وانژو مدیر ارشد مالی هواوی و دختر بنیان‌گذار این شرکت در کانادا دستگیر شود. به‌عنوان بخشی از توافق سال ۲۰۲۱، اتهامات علیه وانژو لغو شد.

با وجود دست‌یابی به توافق اولیه در سال ۲۰۲۱، پرونده‌ اصلی علیه هواوی همچنان در جریان است اما غول چینی صنعت فناوری تمامی اتهامات را رد کرده است.

پرونده‌ وزارت دادگستری علیه هواوی ابعاد گسترده‌ای دارد و تجارت با ایران تنها یکی از بخش‌ها است. وکیل هواوی معتقد است این شرکت می‌خواهد اتهامات کلاهبرداری بانکی را از اتهامات مربوط‌ به سرقت اسرار تجاری جدا کند. ظاهراً دولت آمریکا موافق جداسازی اتهامات نیست و آن‌ها را به‌هم مرتبط می‌داند.

پرونده در ابتدا روی تجارت هواوی با ایران متمرکز بود اما در سال ۲۰۲۰ وزارت دادگستری آمریکا اتهامات جدیدی به هواوی وارد و اعلام کرد این شرکت تلاش کرده اسرار تجاری ۶ شرکت آمریکایی را به‌سرقت ببرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ