کد خبر: ۲۲۲۵۱۱
۰:۰ - ۱۴۰۳/۲/۱

دستور پیگیری فعالیت شرکت های تولیدی احیا شده در تملک بانک‌ها
رئیس جمهور به بانک مرکزی اعلام کرد:

دستور پیگیری فعالیت شرکت های تولیدی احیا شده در تملک بانک‌ها

رئیس جمهور با اشاره به لزوم واگذاری شرکت های تولیدی به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی، دستور پیگیری فعالیت شرکت های تولیدی احیا شده در تملک بانک‌ها را به بانک مرکزی اد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ابراهیم رئیسی با حضور در جشن احیای ۲۰۱ شرکت راکد تولیدی‌ و صنعتی سمنان با بیان اینکه محور کار، تولید است، گفت: شکل گیری اقتصاد مقاومتی در گرو تولید است. افزایش تولید هیچ تناسبی با قاچاق کالا ندارد. قاچاق کالا خنجری بر پشت تولید است.

وی افزود: احیای شرکت های تولیدی راکد در حال انجام شدن است. محصولات داخلی کارخانه‌ها هم استانداردسازی و تجاری‌سازی شده و تولید بیشتر خواهد شد. وقتی بانک شرکت تولیدی را تملک می‌کند به دلیل اشتغال در زمینه‌ پولی و مالی به تولید و صنعت توجه نمی‌کند. وزارت صنعت،‌ ستاد شرکت های تولیدی و صنعتی و بانک مرکزی با تشکیل کارگروهی مشترک،‌ فعال شدن شرکت های تولیدی احیاشده در تملک بانک‌ها را پیگیری کنند. به تبعیت از فرمان رهبری، بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند و شرکت های تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند.

رئیسی ادامه داد: مشارکت مردم باید با ساز و کارهایی همراه باشد. تعاونی‌ها می‌توانند به اقتصاد کمک کنند. سال جاری یکی از جلوه‌های مهم مشارکت مردم، میدان دادن به تعاونی‌ها است.

بر اساس این گزارش، بیش از ۲۰۰ شرکت صنعتی و معدنی، کشاورزی، صنایع غذایی و تبدیلی و خدمات بازرگانی ۱۰۰ درصد راکد با اعتباری بالغ بر ۱۰.۱ میلیارد تومان در استان سمنان به چرخه تولید بازگشتند و برای بیش از ۴.۵ هزار نفر اشتغال ایجاد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ