کد خبر: ۲۲۲۵۵۵
۰:۱ - ۱۴۰۳/۲/۲

چهار زیرمجموعه
از سوی سرپرست سازمان خصوصی‌سازی:

چهار زیرمجموعه "فارس" برای خرید سهام استقلال معرفی شدند/ ارایه مدارک

سرپرست سازمان خصوصی‌سازی با تایید صلاحیت خریداران ۸۵ درصدی سهام سرخابی ها، چهار زیر مجموعه "فارس" و متقاضی خرید سهام استقلال را معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ابراهیم بازیان سرپرست سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به برنامه واگذاری 85 درصد از سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در دوشنبه هفته جاری، گفت: شنبه اول اردیبهشت جلسه کارگروه بررسی صلاحیت متقاضیان تشکیل شد. 6 بانک شهر، ملت، تجارت، صادرات، رفاه و اقتصاد نوین متقاضی خرید سهام پرسپولیس و هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس به‌همراه چهار زیرمجموعه شامل پتروشیمی های تندگویان، بوعلی، پارس و بندرامام متقاضی خرید سهام استقلال بودند.

وی افزود: پس از بررسی مدارک متقاضیان و بحث و گفت‌ و گو و پیرامون موضوع در نهایت با تصمیم کارگروه، صلاحیت متقاضیان مورد تأیید این سازمان قرار گرفت و مقرر شد فهرست آنها برای حضور در روز رقابت به سازمان بورس اعلام شود.

بازیان ادامه داد: برای واگذاری سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی، بررسی صلاحیت تخصصی متقاضیان توسط کارگروه منتخب هیات واگذاری و سازمان خصوصی‌سازی و اهلیت عمومی و تمکن مالی توسط سازمان بورس و شرکت فرابورس صورت می‌‌گیرد.

براساس این گزارش، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس به دنبال درخواست سازمان بورس مبنی بر ارائه توضیحات درباره شایعه خرید سهام باشگاه استقلال تا قبل از شروع معاملات سهام شنبه اول اردیبهشت، اعلام کرد: پیرو آگهی عرضه بلوک ۸۵ درصد سهام باشگاه استقلال توسط فرابورس و نامه دریافتی از متقاضیان خرید به منظور حضور در رقابت، مدارک خرید سهام ارائه می‌شود.

رضا سید علیخانی رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه شیمیایی و غذایی سازمان بورس طی نامه‌ای به عبدالعلی علی عسگری مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس پیرو شایعات و اخبار مطروحه در رسانه‌ها و فضای مجازی در خصوص تحصیل سهام باشگاه استقلال، اعلام کرد: در صورت وجود برنامه تحصیل سهام باشگاه استقلال توسط آن شرکت یا شرکت‌های گروه، دلایل توجیهی با توجه به موضوع فعالیت شرکت در نظر گرفتن صرف و صلاح سهامداران و همچنین برنامه‌های آتی احتمالی در این خصوص در اسرع وقت در قالب فرم افشای اطلاعات با اهمیت از طریق سامانه کدال افشا و در غیر این صورت مراتب در قالب فرم شفاف سازی در خصوص شایعه، خبر یا گزارش منتشره اطلاع رسانی شود. حداقل تا قبل از شروع معاملات سهام روز شنبه اول اردیبهشت نسبت به انتشار اطلاعات اقدام شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ