کد خبر: ۲۲۲۵۸۵
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۳/۲/۲

نماینده ایران در سازمان ملل برای احیای برجام با نماینده آمریکا مذاکره کرد

نماینده ایران در سازمان ملل برای احیای برجام با نماینده آمریکا مذاکره کرد

نماینده ایران در سازمان ملل هم مانند وزیر خارجه مذاکراتی برای احیای برجام با نماینده آمریکا انجام داده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسین امیرعبداللهیان درحالی اخیرا" درباره لغو تحریم‌ها با دبیرکل سازمان ملل رایزنی کرده که روزنامه شرق هم اعلام کرد: امیرسعید ایروانی نماینده ایران در سازمان ملل، مذاکراتی را در نیویورک با طرف‌های آمریکایی پی گرفته که اگرچه طیفی از موضوعات مختلف به‌ خصوص با محوریت بحران غزه را شامل می‌شود اما گفت‌وگوهایی هم درباره احیای برجام با جانشین رابرت مالی صورت گرفته است.

براساس این گزارش ، بنابراین مذاکرات برجامی نه توسط علی باقری‌کنی به‌ عنوان معاون سیاسی وزارت خارجه، بلکه توسط نماینده ایران هم در حال پیگیری است.

در این میان طبق گزارش نشریه انگلیسی آی، کاخ سفید در حال بررسی توافق هسته‌ای جدید با ایران در ازای لغو برخی تحریم‌ها است تا از جنگ تمام‌عیار در منطقه جلوگیری کند.

یک دیدگاه دولت این است که بایدن فرصتی را برای آغاز مذاکرات دیپلماتیک احیای مجدد برجام در نظر دارد تا به هر طریقی تضمین دهد ایران هرگز به سلاح هسته‌ای نرسد.

متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در پاسخ به این پرسش که آیا بایدن در حال بررسی مذاکرات دیپلماتیک برای احیای مجدد توافق هسته‌ای با ایران است یا خیر؟ صرفا به این جمله کلی و البته تکراری بسنده کرد‌ و گفت: همان‌طور که رئیس‌جمهور و وزیر خارجه به صراحت گفته‌اند، آمریکا به هر طریقی تضمین خواهد کرد تا ایران هرگز سلاح هسته‌ای نرسد. دولت بر این باور است مسیر دیپلماتیک بهترین راه رو به جلو است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ