کد خبر: ۲۲۲۵۲۷
۸:۵۳ - ۱۴۰۳/۲/۱

برنامه دور از انتظار بایدن برای توافق هسته‌‌‌ای جدید با ایران !
روزنامه بریتانیایی مدعی شد:

برنامه دور از انتظار بایدن برای توافق هسته‌‌‌ای جدید با ایران !

کاخ سفید درحال بررسی توافق هسته‌‌‌ای جدید با ایران در ازای لغو برخی تحریم‌‌‌ های اقتصادی علیه تهران است تا از جنگ تمام عیار در منطقه جلوگیری کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، منبع نزدیک به دولت بایدن به روزنامه بریتانیایی آی ۲۴ اعلام کرد: کاخ سفید در حال بررسی توافق هسته‌‌‌ای جدید با ایران در ازای لغو برخی تحریم‌‌‌ های اقتصادی علیه تهران است تا از جنگ تمام عیار در منطقه جلوگیری کند. دیدگاهی در دولت وجود دارد که رئیس‌جمهور فرصتی را برای آغاز مذاکرات دیپلماتیک با هدف احیای مجدد توافق هسته‌‌‌ای ایران مشاهده می‌‌‌کند.

بر اساس این گزارش، بایدن و آنتونی بلینکن وزیر خارجه به صراحت گفتند، آمریکا به هر طریقی تضمین خواهد کرد ایران هرگز به سلاح هسته‌‌‌ای دست پیدا نخواهد کرد. همچنان استفاده از ابزارهای مختلف برای دستیابی به هدف ادامه دارد و در نهایت، دیپلماسی بهترین راه برای دستیابی به راه‌‌‌حلی پایدار و مؤثر است اما همه گزینه‌‌‌ها نیز روی میز باقی می‌‌‌مانند.

ایران کاملا روشن کرده، قصد ندارد دوباره به اسرائیل حمله کند، مگر اینکه اسرائیل در پاسخ به  عملیات آخر هفته گذشته حمله کند. مسیر دیپلماتیک بهترین راه پیش‌‌‌رو است و منافع هر دو طرف را می‌‌‌توان تامین کرد. بایدن هر کاری که برای جلوگیری از جنگ در خاورمیانه انجام می‌‌‌دهد و توافق هسته‌‌‌ای جدید ایران یکی از راه‌‌‌هایی است که برای دستیابی به آن در نظر گرفته می‌‌‌شود.

هر توافق بین‌‌‌المللی که توانایی ایران برای تولید تسلیحات هسته‌‌‌ای را از بین ببرد و تحریم‌‌‌های مالی را نیز کاهش ‌‌‌دهد، احتمالا اسرائیل را خشمگین می‌‌‌کند و ممکن است مورد مخالفت قرار گیرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ