کد خبر: ۲۲۲۶۱۲
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۳/۲/۳

تلاش ۲۰ کشور برای جلوگیری از حمله ایران و تکذیب احضار سفیر سوئیس به سپاه
سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرد:

تلاش ۲۰ کشور برای جلوگیری از حمله ایران و تکذیب احضار سفیر سوئیس به سپاه

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به تلاش ۲۰ کشور برای جلوگیری از حمله ایران به اسرائیل و تکذیب احضار سفیر سوئیس به سپاه، گفت: سوئیس مهمترین مسیر تبادل پیام‌ها با آمریکا بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ناصر کنعانی با اشاره به اینکه اقدام ایذایی اصفهان بدون ارزش خاص و حتی بدون نام عملیات بوده، اعلام کرد: ایران مقدمات سیاسی و حقوقی و بین المللی لازم را  برای تنبیه متجاوز انجام داد. چرا که نمی تواند نسبت به امنیت ملی و منافع ملی و امنیت شهروندان  دست بسته بماند. بنابراین این عملیات از مشروعیت بین الملل برخوردار است.

در این میان بیش از ۲۰ کشور تلاش کردند در حوزه های اطلاعاتی امنیتی و سامانه های دفاعی و بازدارنده، مانع اقدام عملیاتی مشروع شوند اما ایران به هدف مدنظر رسید.

آمریکا طی چند هفته گذشته پیام‌های زیادی از کانال‌های متعدد به ایران ارسال کرد که پاسخ ها نیز از همان مسیر کانال‌ها داده شد. مهمترین مسیر تبادل پیام‌ها نیز سوئیس بود ولی دولت آمریکا از دیگر کانال‌های دیپلماتیک غافل نشد و از طرف‌های دیگر مطرح کرد. احضار سفیر سوئیس به سپاه هم صحت ندارد.

ایران استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای را حق مسلم می‌داد و فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای را در چارچوب آژان سادامه خواهد داد. بنابراین موضوع سلاح هسته‌ای در دکترین نظامی و دفاعی ایران جایی ندارد. این موضع بارها تکرار شده و تغییری در آن حاصل نشده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ