کد خبر: ۲۲۲۶۱۴
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۳/۲/۳

صندوق تابان تمدن با بازدهی ۱۶.۳ درصدی در فروردین خوش درخشید

صندوق تابان تمدن با بازدهی ۱۶.۳ درصدی در فروردین خوش درخشید

صندوق سرمایه‌گذاری طلای تابان تمدن با ۱۶.۳ درصد بازدهی، بهترین عملکرد را نسبت به سایر صندوق‌ های بورسی در فروردین ماه به ثبت رساند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در اولین ماه سال تحت تأثیر پیام های سیاسی، بازار جهانی طلا روند صعودی طی کرد. در این مدت بازار طلای داخلی و صندوق‌ های سرمایه‌گذاری طلا نیز متأثر از افزایش نرخ جهانی طلا و نرخ ارزهای بین‌المللی شاهد بازدهی خیره کننده‌ای بودند.

در این میان صندوق سرمایه‌گذاری طلای تابان تمدن با نماد "تابش" در معاملات فروردین، 16.3 درصد بازدهی به ثبت رساند که بالاترین بازدهی در میان صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا در بازار سرمایه است.

عملکرد سایر صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا نشان می‌دهد صندوق عیار با 16.2 درصد، صندوق گنج با 15.2 درصد و صندوق نفیس با 10.9 درصد در رتبه‌های بعدی این بازار قرار گرفتند. همچنین عملکرد صندوق‌های ETF در اولین ماه نشان می‌دهد در میان صندوق‌های اهرمی، بخشی و شاخصی، صندوق‌ های طلا عملکرد بهتری نسبت به سایر صندوق‌ها داشتند.

روند بازدهی صندوق‌های طلا در سه ماه گذشته، نشان می دهد این صندوق‌ها بطور میانگین 33 درصد بازدهی داشتند که در مقایسه با عملکرد 6.1 درصد صندوق‌های با درآمد ثابت، 4.4 درصد صندوق‌های مختلط، 2.9 درصد صندوق‌های سهامی و 8.2 درصد فراصندوق‌ها بطور محسوس بازدهی بالاتری نصیب سرمایه‌گذاران شد.

در سه ماه گذشته 1.4 هزار میلیارد تومان سرمایه جدید به صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا تزریق شده که نشان از توجه خاص سرمایه‌گذاران به صندوق‌ های طلا به عنوان یکی از ابزارهای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بازار سرمایه است.

اکنون در ترکیب دارایی صندوق سرمایه‌گذاری طلای تابان تمدن، شمش طلا 74 درصد، سکه 21 درصد و 5 درصد سایر اوراق را تشکیل می‌دهند.

برای دریافت اطلاعات دقیق و سرمایه‌گذاری در صندوق سرمایه‌گذاری‌ طلای تابان تمدن با نماد "تابش" به سامانه آنلاین آی‌بی‌تریدر (IBtrader)، کارگزاری‌ های فعال بورسی و وبسایت آی‌بی‌شاپ به نشانی www.ibshop.ir مراجعه کنید.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ