کد خبر: ۲۲۲۶۲۹
۰:۰ - ۱۴۰۳/۲/۴

گزارش بورس از تبعات مخرب سقف ۵۰۰ و ۵۰ میلیارد تومانی معافیت مالیاتی

گزارش بورس از تبعات مخرب سقف ۵۰۰ و ۵۰ میلیارد تومانی معافیت مالیاتی

بورس تهران اعلام کرد: تعیین سقف ۵۰۰ و ۵۰ میلیارد تومانی معافیت مالیاتی اشخاص حقوقی و حقیقی، تاثیر مخرب بر صنایع بزرگ، عدم ورود شرکت های جدید و کاهش تولید خواهد گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد امین قهرمانی معاون پذیرش و ناشران بورس تهران درباره تعیین سقف ۵۰۰ و ۵۰ میلیارد تومانی معافیت مالیاتی اشخاص حقوقی و حقیقی در بودجه سال جاری که با تصویب دیروز مجلس مبنی بر یک فوریت اصلاح مواجه شده ، اعلام کرد: نکته قابل تامل این است که مردم، سهامداران صندوق های بازنشستگی و سهام عدالت، بخش عمده ای از سهام این شرکت های متضرر را در اختیار دارند.

بنابرایت در صورت تصویب در مجلس باید منتظر تاثیر مخرب بر صنایع بزرگ بورسی مانند فلزات اساسی، پتروشیمی، پالایشگاهی، بانک و... بود. همچنین به جز ناشرانی که مستقیما" تحت تاثیر این مصوبه متضرر خواهند شد هلدینگ ها، شرکت های سرمایه گذاری و صندوق ها نیز با اجرای این مصوبه به طور غیرمستقیم، شاهد کاهش سودآوری قابل توجه خواهند بود.

کاهش جذابیت مشوق های مالیاتی برای ورود شرکت های غیر بورسی به بازار سرمایه از دیگر آثار مخرب و جبران ناپذیر این مصوبه است و ورود مردم و شرکت ها و تامین مالی از طریق بورس به ویژه در قالب عرضه های اولیه تحت تاثیر این مصوبه قرار خواهد گرفت.

بنابراین تصویب این مصوبه می تواند جذابیت مهم پذیرش در بورس مبتنی بر مشوق های مالیاتی را به شدت کاهش دهد و به تبع آن مشارکت مردم در تامین مالی شرکت ها و سرمایه گذاری که منجر به افزایش تولید می شود را با چالش جدی روبرو خواهد کرد که در تعارض با شعار است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ