کد خبر: ۲۴۷۵
۱۲:۵ - ۱۳۹۳/۸/۱۰

برنامه های جدید دولت برای خروج غیرتورمی ازرکود/۱۲دستور برای رونق بورس
معاون اول به وزیر اقتصاد ابلاغ کرد:

برنامه های جدید دولت برای خروج غیرتورمی ازرکود/۱۲دستور برای رونق بورس

معاون اول رییس جمهور به وزیر اقتصاد مصوبه ایی را برای خروج غیر تورمی از رکود را ابلاغ کرد که در ۱۲ بند برای رونق بازار سرمایه و بورس برنامه های جدیدی در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، درحالی بازار سرمایه طی یکسال اخیر با روند نزولی قابل توجهی مواجه شده که آخرین و جدیدترین تحولات مربوط به مقامات ارشد نشان می دهد ، دولت برنامه های جدیدی برای خروج غیر تورمی از رکود در نظر گرفته و در آن موارد مهمی چون طراحی اوراق بهادار با پشتوانه وام های رهنی و غیر رهنی به منظور استفاده بانک ها و موسسات اعتباری، تقویت بازار ثانویه اوراق بهادار از طریق معامالات اختیار معامله بر روی سهام، ایجاد سازو کار تعیین نرخ سود شناور مصون از تورم برای اوراق بهادار دولتی و استفاده از بورس کالا برای فروش املاک و مستغلات بانک ها، بازنگری در فهرست و میزان معافیت حقوق ورودی کالاهای مبادله مرزی ، را برای رونق بازار سرمایه و بورس تعریف کرده است.

براساس این گزارش، در این رابطه صبحانه آنلاین با انتشار این ابلاغیه، اعلام کرده یکی از برنامه‌ها و تاکیدات مهم دولت در کنار مهار تورم سالهای گذشته، رونق اقتصاد کشور با نسخه های ایرانی و بدون افزایش تورم عنوان شده است. در این راه، تاکنون مصوبات مهم و قابل توجهی نیز توسط مسئولان اجرایی به دستگاه های مربوطه ابلاغ شده و مانیفست فعالیت دولت در این زمینه نیز قبلا توسط مسئولان رسما رونمایی شده است.
در جدیدترین مصوبات در این خصوص، هیئت دولت با تصویب مصوبه ای مهم، وزارت امور اقتصادی و دارایی را موظف کرده است در راستای اجرای کامل سیاست های دولت برای خروج غیرتورمی از رکود، تکالیفی را با رعایت قوانین و با استفاده از اعتبارات مصوب اجرا کند.
بر اساس این مصوبه که 26 مهرماه توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور به علی طیب نیا ابلاغ شده ، بخش هایی چون راهکارهای مدیریت و تسویه بدهی های دولت شامل 3 بند ابلاغی، بهبود محیط کسب و کار شامل 13 بند ابلاغی و تامین منابع مالی از طریق بازار سرمایه شامل 12 بند ابلاغی به چشم می خورد.

دانلود صفحه اول ابلاغیه

دانلود صفحه دوم ابلاغیه

دنلود صفحه سوم ابلاغیه

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ