کد خبر: ۲۶۳۰۱
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰

افزایش فروش نفت تا خرداد ۹۵ به ۲میلیون بشکه
معاون اول رئیس‌جمهور خبر داد:

افزایش فروش نفت تا خرداد ۹۵ به ۲میلیون بشکه

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: با رفع تحریم در بهمن‌ماه فروش نفت ایران از یک‌میلیون بشکه به یک‌میلیون و ۴۰۰هزار رسید که خردادماه سال ۹۵ به ۲میلیون بشکه افزایش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اسحاق جهانگیری ظهر امروز در بازدید از سد و نیروگاه سیمره اظهار داشت: به‌فضل الهی تورم به‌خوبی کنترل شد، در پایان امسال تورم 12 درصد خواهد بود و تورم نقطه‌ای به کمتر از 9 درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه بهمن امسال تورم منفی شد و کشور باید از این تورم ساختاری بیرون بیاید، افزود: تورم مادر تمام مشکلات اقتصادی هر کشور است و ایران نباید جزو کشورهای دارای تورم دورقمی باشد.

وی ادامه داد: رشد اقتصادی کشور از سال 93 از منفی به مثبت تبدیل شد و در سال 94 یک‌باره درآمد نفتی ما به‌شدت کاهش پیدا کرد؛ در سال 94 درآمد نفتی به حدود 20 میلیارد دلار رسید و قیمت هر بشکه نفت بین 25 تا 30 دلار بود که بهمن ماه یک میلیون بشکه نفت به‌علت تحریم نتوانستیم صادر کنیم.

وی تصریح کرد: با رفع تحریم در بهمن‌ماه فروش نفت ایران از یک میلیون بشکه به یک میلیون و 400 هزار رسید و خردادماه سال 95 به 2 میلیون بشکه افزایش می‌یابد. ارزش پول ملی ایران در ابتدای سال 94 تا 3900 تومان بود و این پیداست که یک دانش و امید بین مردم وجود دارد و سرمایه اجتماعی مهم‌ترین سرمایه است.

وی افزود: اگر این مردم به آینده و دولت امیدوار نبودند شاهد هجوم به‌سمت ارز و کالا بودیم که صدمات جبران‌ناپذیری را قطعاً به‌دنبال داشت اما امید و اعتماد مردم بزرگ‌ترین سرمایه است و این سرمایه در هفتم اسفند مستحکم شد و یک تجدید حیات دوباره پیدا کرد.

جهانگیری عنوان کرد: شاغلان پاییز 94 نسبت به سال 92 یک میلیون و 179هزار نفر بیشتر شدند، ما با تمام وجود درک می‌کنیم که در خانواده‌ها نیروی بیکار وجود دارد اما این آمار مستند آمار ملی مرکز ایران است. مسئله بیکاری یکی از چالش‌های نظام جمهوری و جز با سرمایه گذاری و جذب نیروی متخصص برطرف نخواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ