کد خبر: ۲۶۴۳۷
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶

سامانه خدمات بانکی نابینایان راه اندازی شد

سامانه خدمات بانکی نابینایان راه اندازی شد

به موجب ابلاغ بخشنامه بانک مرکزی باهدف تکریم ارباب رجوع و بهره مندی مطلوب روشندلان و معلولان از خدمات بانکی، بانک های شهر و پست بانک اقدام به راه اندازی سامانه خدمات بانکی نابینایان کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،  اساس کار سامانه خدمات بانکی نابینایان، شامل دستگاه برجسته نگار و نرم افزار فرم های بانکی، به گونه ای است که فرد نابینا می تواند فرم های درخواست انواع عملیات بانکی مانند افتتاح حساب، دریافت و واریز وجه، خدمات کارت و ... را با استفاده از ورودی و خروجی های صوتی و بریل تکمیل کند.

برپایه گزارش بانک مرکزی، فرم های تکمیل شده توسط چاپگر باجه به چاپ رسیده و برای انجام عملیات در اختیار مسئول باجه قرار می گیرد.

بدین ترتیب روشندلان می توانند در مراجعه های خود به بانک های مشخص شده، بدون هیچ محدودیتی به انجام مراوده های بانکی خود پرداخته و دیگر ملزم به داشتن همراه امین نخواهند بود.

21 مهرماه امسال مصادف با هفته نابینایان نخستین سامانه ارائه خدمات بانکی به نابینایان در شعبه میرزای شیرازی پست بانک افتتاح شد.

همچنین بانک شهر نیز 26 دی ماه امسال، شعب میدان ونک، میدان ولیعصر(عج) و خیابان مقدس اردبیلی خود را به سامانه خدمات بانکی نابینایان مجهز کرد.

براساس این گزارش، هموطنان روشندل می توانند با مراجعه به این شعب، همه خدمات دریافت، پرداخت، افتتاح حساب و ... را به تنهایی و با استفاده از این سامانه انجام دهند.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ