کد خبر: ۳۰۹۱۹
۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۳/۲۳

پیش بینی شاخص و زمان برگشت بازار+ چند توصیه بعد از ریزش ۱۰۰۰ واحدی دیروز
توسط یک شرکت مشاور سرمایه گذاری اعلام شد:

پیش بینی شاخص و زمان برگشت بازار+ چند توصیه بعد از ریزش ۱۰۰۰ واحدی دیروز

یک شرکت مشاور سرمایه گذاری با بررسی وضعیت شاخص بعد از ریزش ۱۰۰۰ واحدی دیروز، آینده این متغیر مهم را پیش بینی و توصیه هایی به فعالان کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی عدم تحقق انتظار فعالان مبنی بر بهبود شرایط بازار در خرداد و ادامه روند نزولی متغیرهای اصلی معاملات از جمله شاخص که دیروز با ریزش بیش از هزار واحدی همراه شد، شرکت مشاور سرمایه گذاری ابن سینا مدبر (اماکو) در گزارشی اعلام کرد در حالی شاخص به کانال ۷۴ هزار واحدی سقوط کرده که بعد از ریزش خودرویی ها هنوز نتوانسته است انتظارات را برآورده کند.

الگوی سر و شانه شاخص بالاخره محقق شد و در حالی که همگان به دنبال دلایل نزول شاخص بودند، دیروز شاهد ریزش شاخص کل با بیش از ۱۰۰۰ واحد بودیم.

همانطور که در  نمودار شاخص نیز ملاحظه می شود شاهد واگرایی مثبت در شاخص کل و اندیکاتور RSI هستیم و این به معنای عدم قدرتمندی این موج نزولی در کوتاه مدت است. در حال حاضر شاخص در محدوده ۷۴۰۰۰ واحدی با دو حمایت خط روند میانی و فیبوی ۳۸ درصد موج صعودی اخیر مواجه است.

بنابراین انتظار داریم امروز و در دامنه منفی نمادها شاهد حضور گسترده خریداران و تعادل قابل توجه در بازار و حتی نوسانات رو به بالا در بازار باشیم.

امروز حمایت ها از گروه خودرو و پالایش آغاز خواهد شد و گروه فلزات و به تدریج کل بازار را در برخواهد گرفت. در صورت تشکیل صفوف فروش مجدد به خود هراس راه ندهید و منتظر روزهای معاملاتی بعد باشید.

تشکیل مجدد و باقی ماندن صف فروش تا انتهای بازار در شرایط فعلی بعید به نظر میرسد اما در صورت تشکیل نیز در هیجان منفی خواهیم بود که خود باعث برگشت سریعتر بازار در روزهای آتی خواهد شد. بهتر است هیجانی رفتار نکنید، حد ضررها را زیر نظر داشته باشید اما توصیه ورود نقدینگی بیشتر به بازار را نیز نمی شود.

کمی از بازار فاصله بگیرید و اجازه دهید بازار در یک دوره میان مدت رشد کند. ریزش های این چنینی بسیار بهتر از دوره های فرسایشی بلندمدت است . در روزها و هفته های آتی متوجه خواهید شد که ریزش های فعلی بازار چه کمک شایانی به تثبیت بازار و جلوگیری از روند فرسایشی بازار خواهد داشت.

واکنش بازار به اخبار مثبت بهتر خواهد شد و یک از راه های خروج از وضعیت فرسایشی همین شوکهای منفی خواهد بود. از منظر بنیادین ما در انتهای یک دوره عملکردی منفی شرکتها و آغاز تحول بنیادین به سمت مثبت هستیم و هنوز امارهای منفی وجود دارند اما روند منفی شدن عملکرد متوقف می شود و در دوره های عملکردی بعدی شاهد بهبود عملکرد خواهیم بود.

به دنبال سود کوتاه مدت در بازار نباشید. زیرا شرایط فعلی اجازه نوسانگیری را از بازار گرفته و تنها رویکرد میان مدت و بلند مدت تا فصل مجامع بعدی می تواند سود بی دردسر را نصیب شما کند. در غیر این صورت ممکن است تنها اسیر نوسانات بازار شوید و تمرکز خود را نیز از دست بدهید. این به معنای صبوری یکساله نیست، بازار قبل از یکسال پاداش شما را خواهد داد اما این بدین معناست که شما از تلاطم های کوتاه مدت ترسی نخواهید داشت و تمرکز معاملاتی شما نیز با توجه به افق سرمایه گذاریتان بیشتر خواهد بود.

شاخص کل

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ