کد خبر: ۳۰۹۵۹
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۳/۲۵

علت ریزش شاخص: درخواست رسمی دریافت اطلاعات سهامداران حقیقی برای قطع یارانه/تا به امروز اطلاعاتی داده نشده
بورس پرس خبر می دهد:

علت ریزش شاخص: درخواست رسمی دریافت اطلاعات سهامداران حقیقی برای قطع یارانه/تا به امروز اطلاعاتی داده نشده

سازمان هدفمندی یارانه‌ها از وزارت اقتصاد خواسته تا اطلاعات هویتی کلیه سهامداران حقیقی را برای قطع یارانه ها ارایه کند اما تا به امروز اطلاعاتی داده نشده ولی این موضوع یکی از دلایل اصلی ریزش های اخیر شاخص بورس شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،در حالی طی روزهای اخیر روند نزولی شاخص بورس و قیمت سهام شرکت ها تکراری و با ریزش بیش از هزار واحدی شنبه تشدید شده که برخی کارشناسان این جریان را ناشی از درخواست سازمان هدفمندی یارانه‌ها از وزارت اقتصاد مبنی بر ارسال اطلاعات هویتی کلیه سهامداران حقیقی برای قطع یارانه ها دانسته اند.

در این رابطه روزنامه تعادل، امروز تیتر اول صفحه یک را "قید یارانه بورس بازان" زد و نوشت: ... سازمان هدفمندي براي قطع يارانه‌هاي فعالان بازار سرمايه به سازمان بورس نامه‌نگاري كرده و خواستار اطلاعات دقيق دارايي سهامداران شده است....."

براساس این گزارش، در نامه سازمان هدفمند سازی یارانه ها به علی طیب نیا وزیر اقتصاد که سوم خرداد نگارش و 5 خرداد دریافت شده ، به تکلیف قانونی بند ب تبصره 14 قانون بودجه سال 95 کشور مبنی بر "پرداخت یارانه نقدی به اشخاص مذکور از ابتدای تیر ماه سال 1395 تصرف در اموال عمومی بوده و جرم محسوب گریده است" اعلام شده اطلاعات درخواستی حداکثر تا 15 خرداد تهیه و به سازمان هدفمندسازی یارانه ها ارسال شود.

بند اول این نامه مربوط به سهامداران حقیقی بورس است که طبق آن باید" اطلاعات هویتی کلیه سهامداران حقیقی بورس به تکفیک کدملی، نام و نام خانوادگی ، نام پدر، تاریخ تولد، محل صدور شناسنامه ، ارزش سهام و شهرستان محل خرید سهام " ارسال شود.

دو بند دیگر هم مربوط به کلیه مودیان مالیاتی اعم از حقیقی و حقوقی و کلیه شاغلین ، بازنشستگان و مستمری بگیران بخش های دولتی و غیر دولتی در سراسر کشور با حقوق دریافتی سالیانه بیش از 350 میلیون ریال است.

به این ترتیب درحالی شاخص بورس طی یک ساعت و 30 دقیقه امروز هم با ریزش 392 واحدی همراه شده که به نظر کارشناسان این نامه و درخواست، عامل اصلی کاهش های روزهای اخیر بازار آن هم با وجود در پیش رو بودن رویدادهای مثبتی مانند کاهش دو درصدی نرخ سود بانکی است.

این گروه از کارشناسان معتقدند به دلیل محدودیت معاملات سهام برای مدیران و رواج استفاده از کد معاملاتی اشخاص دیگر توسط فعالان بازار ، در صورت عملی شدن این درخواست سازمان هدفمندسازی یارانه ها ، بسیاری از فعالان به دلیل لزوم کسب رضایت دیگرانی که با کد آنها خرید و فروش می کنند ، با مشکلاتی مواجه خواهند شد.

در این میان پیگیری های بورس پرس از مسئولان حکایت از آن دارد که تا به امروز وزارت اقتصاد اقدام به ارسال اطلاعات درخواستی سازمان هدفمند سازی یارانه ها نکرده و احتمالا"طی روزهای آینده در این باره توضیح خواهد داد.

از سوی دیگر نامه ایی هم به سازمان بورس و سپرده گذاری مرکزی مبنی بر تهیه اطلاعات ارسال نشده و مراجع بازار سرمایه تاکنون اقدامی نکرده اند.

با این حال باید منتظر توضیحات وزارت اقتصاد دراین باره بود.

انتهای پیام 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» سهامدار | ساعت ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۳/۲۵
17
0
پاسخ
با این ضرر های میلیونی که سهامدارها تو همین 2 هفته اخیر دادن ، آخه اون 45000 تومان به چه دردشون میخوره . من یارانه یکسال رو امروز از دست دادم .
» ناشناس | ساعت ۱۵:۳ - ۱۳۹۵/۳/۲۵
بهتره سود بانکی خور ها یارانه شان قطع بشه نه ما که با ضرر هامون داریم به مملکت و صنایع کمک می کنیم!
» پوریا | ساعت ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۳/۲۵
6
0
پاسخ
یعنی .....

باز تو انتخابات همدیگر را میبینیم

سه ساله پولمون تو بازار سرمایه خوابیده 45تومان پول به چه درد من میخوره آخه

پاسخ:
» رضا | ساعت ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۳/۲۵
2
1
پاسخ
ضمن سلام و خسته نباشید
از بورس بیشتر از این اخبار حاشیه ای انتظار میره و کاملا مشخصه که بورس به این موضوع واکنشی نشون نمیده. بنا به هزار دلیل.
» محمد | ساعت ۱۲:۰ - ۱۳۹۵/۳/۲۵
5
1
پاسخ
دیگه بهونه دیگه ای نتونستین جور کنیدا تو اکثر سهم ها قدرت فروشنده چند برابر خریدار هست این نشون میده دارن سهم ها را به عمد پایین میکشن دیگه اینو میخواین با یارانه توجیه کنید
» شجاع | ساعت ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۳/۲۵
1
1
پاسخ
با سلام وتشکر از درج اطلاعات و تحلیل ها و اخبار مفیدتان در این سایت تقاضا می شود لطفا در مورد بازار طلا نیز اطلاع رسانی شود.
» هم وطن | ساعت ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۳/۲۵
1
1
پاسخ
کسای که حساب های میلیاردی دارن و یا اشخاصی که در امد ده ها میلیونی دارن رو یارانه شون قطع نمی کنن فعال های بازار سرمایه شدن سرمایه دار اون تو این بازار که هر روز اصل سرمایه آب می شه آقایروحانی مننون از لطف تون
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ