کد خبر: ۳۱۱۷۷
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۴/۶

فصل نوین بازارسرمایه ایران با ظهور نهمین نهاد مالی/ رتبه بندی اختیاری و اجباری شرکتها و اوراق/ شرایط صدور مجوز
رئیس سازمان بورس خبر داد:

فصل نوین بازارسرمایه ایران با ظهور نهمین نهاد مالی/ رتبه بندی اختیاری و اجباری شرکتها و اوراق/ شرایط صدور مجوز

رئیس سازمان بورس از آغاز صدور مجوز برای موسسات رتبه بندی به عنوان نهمین نهادمالی و شکل گیری فصل نوین بازار سرمایه ایران خبر داد و با اعلام شرایط صدور مجوز، از رتبه بندی شرکتها و همه اوراق بهادار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد فطانت در جریان نشست مطبوعاتی امروز از آغاز فرایند صدور مجوز برای موسسات رتبه بندی و شکل گیری فصل نوین بازار سرمایه ایران خبر داد و از نهادهای فعال داخلی و خارجی دعوت کرد.

وی با اشاره به بند 21 ماده یک قانون بازار اوراق بهادار(مصوب اول آذر 1394 مجلس) و لزوم فعالیت موسسات اعتباری به عنوان یکی از نهادهای تحت نظارت سازمان بورس اظهار داشت: از امروز فرایند شکل گیری موسسات رتبه بندی اعتباری به عنوان نهمین نهادمالی بازار سرمایه ایران آغاز شده و متقاضیان می توانند طبق دستورالعمل ، اقدام به ارایه تقاضا کنند تا سازمان بورس در اولین فرصت بررسی ها را انجام دهد.

این مقام مسئول با اشاره به اثر ظهور موسسات رتبه بندی در افزایش شفافیت بازار و مشخص شدن درجه ریسک و اعتبار شرکت ها و اوراق بهادار، مشتریان عمده موسسات رتبه بندی را شرکت های تحت نظارت سازمان بورس ، اوراق موجود و قابل معامله در بازار سرمایه ایران مانند صکوک،سرمایه گذاران خارجی خواهان عرضه اوراق ایرانی در دیگر بازارها، بانک ها و موسسات اعتباری اعلام کرد.

فطانت درباره برخی شرایط تاسیس این شرکت های جدید گفت: لزوم ارایه درخواست تاسیس به سازمان بورس ، حداقل سرمایه پنج میلیارد تومان، امکان مشارکت شرکت های داخلی و خارجی  مانند Fich و s&p ، صدور مجوز محدود و تا سقف 5 مجوز در مرحله اول ، استقلال کامل و حضور فعالان خبره و حرفه ای و تعیین تعرفه خدمات با ضوابط سازمان بورس ، از جمله شرایط تعیین شده برای شکل گیری موسسات رتبه بندی در بازار سرمایه ایران است.

به گفته وی همه شرکت های تحت نظارت سازمان بورس و همه اوراق قابل معامله باید به تدریج اقدام به استفاده از این موسسات و اعلام نتیجه رتبه بندی برای عموم کنند و قرار است این فرایند ابتدا به صورت اختیاری از شرکت های تابلوی اول معاملات بورس و سپس اجباری برای همه شرکت ها و اوراق بکار گرفته شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ