کد خبر: ۳۱۲۹۰
۱۳:۸ - ۱۳۹۵/۴/۱۳

عضویت بورس ۴۹ ساله تهران در WFE رفع تعلیق شد/ بازگشت به معتبرترین نهاد

عضویت بورس ۴۹ ساله تهران در WFE رفع تعلیق شد/ بازگشت به معتبرترین نهاد

مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران از عضویت مجدد این بورس قدیمی و ۴۹ ساله در فدراسیون جهانی بورس ها (WFE) و بازگشت به معتبرترین نهاد بین المللی اوراق بهادار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن قالیباف اصل با اشاره به پیگیری های متعدد بورس تهران برای رفع تعلیق عضویت در فدراسیون جهانی بورس ها، اظهار داشت: پس از اجرایی شدن برجام و رفع تحریم ها و در جلسه اخیر هیات مدیره WFE، با درخواست عضویت بورس تهران در فدراسیون جهانی بورس ها موافقت شد.

وی ادامه داد: در نامه مدیر عامل WFE عضویت وابسته بورس تهران تایید و اعلام شده پس از احراز عضویت کامل سازمان بورس و اوراق بهادار در سازمان بین المللی کمیسیون های اوراق بهادار (IOSCO) امکان عضویت کامل بورس تهران در این فدراسیون جهانی فراهم است.

این مقام مسئول ، با اعلام اینکه فدراسیون جهانی بورس ها بالاترین نهاد در صنعت اوراق بهادار است، افزود: فدراسیون جهانی بورس ها با حدود 100 عضو، به عنوان بالاترین و معتبرترین نهاد در صنعت اوراق بهادار، تمامی جنبه های داد و ستد اوراق بهادار را از لحاظ  فنی، تجاری، حقوقی و اقتصادی مورد توجه قرار می دهد. طی سال های فعالیت WFE، مطالعات گسترده ای  بر روی خودانتظامی، نقد شوندگی، تنوع ابزار معاملاتی و روش داد و ستد اوراق بهادار و سایر موارد انجام داده است و نتایج این مطالعات در اختیار اعضا قرار می گیرد.

قالیباف اصل تاکید کرد: با این رویداد مهم، امکان مشاهده و تطبیق اطلاعات و شاخص های بورس تهران با سایر بورس های بین المللی فراهم می شود و سرمایه گذاران بین المللی، به بورس تهران به عنوان یک گزینه رقیب با سایر بورس های بین المللی توجه خواهند کرد.

به گفته وی حضور در نشست های سالانه و کارگروه های مختلف و ارتقا استانداردهای بین المللی از دیگر دستاوردهای این عضویت است.
انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» JAMALI | ساعت ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۴/۱۳
2
0
پاسخ
این خبر خوشحالم کرده
امیدوارم به رتبه بالاتری تو جمع جهانی برسیم
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ