کد خبر: ۳۱۶۵۴
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۵/۵/۵

۱۴ بانک ایتالیایی خواهان همکاری با ایران هستند/ ۳ صنعت مورد توجه ایتالیایی ها

۱۴ بانک ایتالیایی خواهان همکاری با ایران هستند/ ۳ صنعت مورد توجه ایتالیایی ها

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی رم با بیان اینکه بیمه ساچه ایرانی ها را حمایت می‌کند گفت: تا به امروز ۱۴ بانک ایتالیایی خواستار همکاری با ایران شده‌اند و ۳ صنعت مورد توجه ایتالیایی ها است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مدیر عامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی رم ایتالیا امروز در نشست خبری نمایشگاه ایران در این شهر در پاسخ به سؤال تسنیم مبنی بر شرایط وضعیت بانکی ایران با ایتالیا  در خصوص فراهم آوردن زیرساختهای لازم در خصوص مسائل بانکی برای حضور مناسب تولیدکنندگان ایرانی در این کشور اظهار کرد: طی 3 سال گذشته ایتالیا در ایران بوده و حتی پیش از توافقات هسته‌ای شرکتهای ایتالیایی به ایران آمده و به طور سالانه نمایشگاه تخصصی ایتالیا در ایران برگزار کرده‌ایم.

وی افزود: زمانی که به همراه نخست‌ وزیر ایتالیا  به ایران آمدیم و در حضور معاون وزیر صنعت تفاهمنامه‌ای به امضا رساندیم قرار بر این شد که ایران نیز نمایشگاه اختصاصی در رم ایتالیا برگزار کند. ایتالیا اولین کشور اروپایی است که در شرایط پس از اجرای برجام میزبان ایران برای برگزاری نمایشگاه اختصاصی است که این امر تاکیدی بر اعتماد ایران و ایتالیا با یکدیگر و استراتژیک بودن این روابط است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی رم ایتالیا ادامه داد: بر اساس اطلاعیه صورت گرفته در ایتالیا تا به امروز استقبال چشمگیری از سوی شرکتهای ایتالیایی و اروپایی برای شرکت در این نمایشگاه صورت گرفته است و ما نیز اکنون به خاطر برگزاری این نمایشگاه و استقبال صورت گرفته هیجان زده‌ایم. 

خدمات ساچه ایتالیا در تمام زمینه‌های اقتصادی به ایرانی‌ها

وی گفت: تا به امروز 6 وزیر ایتالیایی به ایران آمده‌اند. همچنین ساچه ایتالیا در تمام زمینه‌های اقتصادی برای ایران خدمات ارائه می‌کند. برای رفع کامل مشکلات بانکی میان دو کشور نیاز به زمان بیشتری داریم.دنیای امروز دنیایی است بر اساس معیارهای اقتصادی و شرایط اقتصادی خود را دارد و فعالان اقتصادی از دور به قضایا نگاه می‌کنند اما وقتی که مشاهده کنند زمینه برای کار وجود دارد جلو می‌آیند و اقدامات صورت گرفته نیز در این راستا است.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی رم ایتالیا گفت: اتاق بازرگانی رم، استانداری لاتزیو در نقش اصلی‌ترین هدر نمایشگاه رم است و از سال 1347 و بعد از جنگ جهانی این نمایشگاه ایجاد شده است.

وی اظهار کرد: می‌دانیم ایران فقط کشوری وارد کننده کالای مصرفی نیست بلکه زمینه‌های مناسبی برای صادرات و تولید محصولات خود دارد به همین خاطر نمایشگاه اختصاصی ایران در رم ایتالیا را یک گام اساسی برای توسعه حضور ایران در اروپا می‌دانیم.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی رم ایتالیا تاکید کرد: در نمایشگاه اختصاصی ایران در ایتالیا توانایی های تولیدی و صادراتی ایران به نمایش در می‌آید و به نظر می‌رسد زمینه‌ای برای باز شدن پای اقتصاد ایران به اروپا باز شود.

14 بانک ایتالیایی خواستار همکاری با ایران هستند

وی تصریح کرد: تا به امروز 14 بانک ایتالیایی خواستار همکاری با ایران شده‌اند که این امر نیز نقش مهمی در توسعه روابط دو کشور دارد.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی رم ایتالیا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه محصولاتی از ایران بیشتر مدنظر و مورد توجه ایتالیایی ها قرار دارد گفت: بی‌شک محصولات کشاورزی و صنایع غذایی ایران ظرفیت مناسبی برای حضور در ایتالیا دارد. اکثر غولهای کشاورزی دنیا در کشور شما حضور دارند که این امر می‌تواند زمینه بسیار خوبی برای رشد و توسعه و گسترش بازارهای صادراتی کشور ایران  در ایتالیا باشد.

وی گفت: به نظر می‌رسد در صنایع دیگری از جمله پتروشیمی و تمام حوزه های ساخت و ساز ، زمینه‌هایی برای همکاری و توسعه بیشتر ایران در ایتالیا باشد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ