کد خبر: ۳۱۷۷۶
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۵/۱۲

اقدام جالب شهرداری مشهد با تزریق۱۰۰ میلیارد به بازارسهام/ علت و نحوه فعالیت
۶ ماه و به طور آمازیشی انجام می شود:

اقدام جالب شهرداری مشهد با تزریق۱۰۰ میلیارد به بازارسهام/ علت و نحوه فعالیت

در اقدامی جالب شورای شهر مشهد تصویب کرد تا شهرداری این شهر مهم به صورت آزمایشی تا سقف ۱۰۰ میلیارد تومان اقدام به نسبت خرید سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، درحالی بازار سهام یکی از مراکز مورد توجه مدیران پر ریسک و علاقمند به استفاده از فرصت ها است که با تصویب شورای شهر ،شهرداری مشهد به صورت آزمایشی تا سقف 100 میلیارد تومان اقدام به نسبت خرید سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی می کند.

این تصمیم می تواند مورد توجه دیگر شهرداری ها هم قرار گیرد.

دراین رابطه محمود عامری‌فرد عضو شورای اسلامی مشهد در جلسه امروز گفت: به علت وجود شرایط اقتصادی راکد در کشور و کاهش قدرت مانور شهرداری همچنین کاهش تبدیل زمین و پروانه به نقدینگی برای پرداخت بدهی بانک‌ها، تصمیم گرفته شد تا شهرداری در بورس و سهام سرمایه گذاری کند.

 
وی ادامه داد: از این طریق می‌توان زمین و پروانه شهرداری را تبدیل به سهام کرد و بدهی بانک‌هایی که در این خصوص سهام دارند، پرداخت کرد.همچنین در صورتی که پیش از خرید سهام کارگزاری ذیربط تضمین اصل سرمایه‌گذاری با سود حداقل 5 درصد سهام پیشنهادی را بکند، شهرداری می‌تواند نسبت به خرید سهام موردنظر با پرداخت ارزش‌های اقتصادی اقدام کند؛ بر این اساس خرید هرگونه سهم بدون تضمین مذکور ممنوع است.
 
این عضو شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: مجموع قراردادهایی که در قبال آن برای شهرداری سهام دریافت می‌شود، باید با حق حضور و رای همه اعضای شورای شهر مورد بررسی قرار گرفته و تصویب شود.
 
عامری در خصوص دیگر اختیارات شهرداری توضیح داد: شهرداری می‌تواند نسبت به معاوضه سهام خریداری شده برای تسویه بدهی‌های شهرداری یا فروش و واگذاری سهام در بورس به نرخ تابلو روز یا به نرخ کارشناسی روز اقدام کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ